Premiär skutt!!

Smulu

Trådstartare
I går så hände det! Jag satte upp ett litet hinder ca 50cm och skuttade:bump: över med min medryttarhäst :) Å det gick bra, Ellen tyckte det var så roligt:love:

Så nu ska vi hoppa mer, får se ifall vi blir med på nån hoppträning framöver, de har det i ridhuset samma veckodag som jag brukar ha henne nämligen. :bump:

Sv: Premiär skutt!!

Va kul :) Det är alltid en härlig känsla att börja hoppa ;)

Långt mellan hoppgångerna kan jag säga. Men nu har jag och en tjej i stallet bestämt att vi ska försöka hoppa ca en gång/vecka i paddocken Hoppade ett litet kryss i onsdags, så nu är vi i gång :)och sen ska vi vara med på stallets vårclearround på 50 :bump: , kanske 60 (om jag vågar) cm nu om en dryg månad.

Smulu skrev:
Långt mellan hoppgångerna kan jag säga. Men nu har jag och en tjej i stallet bestämt att vi ska försöka hoppa ca en gång/vecka i paddocken Hoppade ett litet kryss i onsdags, så nu är vi i gång :)och sen ska vi vara med på stallets vårclearround på 50 :bump: , kanske 60 (om jag vågar) cm nu om en dryg månad.

Fick ett arab sto för ett tag sen som är en hejare på att hoppa, själv har jag inte hoppat mer än ca 50 cm innan det. Så jag hoppade 50 cm med henne först och upptäckte att det inte var lika läskigt att hoppa på henne för hon var lite större än min förra ponny. För ett tag sedan började jag höja hindrena mer och mer och nu har jag hoppat 90 cm utan att det ens var läskigt så jag tror nog att du vågar hoppa 60 cm.

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 395
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 103
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 337
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 337

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka