Precis skaffat en ragdollhona! Skaffa en till nu eller vänta några månader?

Gilette

Trådstartare
Hej!
Jag har nyligen hämtat hem en underbar liten ragdollhona hon är 12 veckor. Planen från början var att ha henne som ensamkatt tills hon är ca ett halvår och har blivit kastrerad och sen skaffa en till unge, en hane.
Jag är sjukskriven under hösten och kommer därmed vara hemma mycket med katten. Sen börjar plugget/jobbet igen och då vill jag gärna ha 2 katter så hon slipper vara ensam.
Låter det som en bra ide att skaffa en till först om 3-4 månader eller är det bättre att skaffa en till nu så fort som möjligt? :-)

Hej!
Jag har nyligen hämtat hem en underbar liten ragdollhona hon är 12 veckor. Planen från början var att ha henne som ensamkatt tills hon är ca ett halvår och har blivit kastrerad och sen skaffa en till unge, en hane.
Jag är sjukskriven under hösten och kommer därmed vara hemma mycket med katten. Sen börjar plugget/jobbet igen och då vill jag gärna ha 2 katter så hon slipper vara ensam.
Låter det som en bra ide att skaffa en till först om 3-4 månader eller är det bättre att skaffa en till nu så fort som möjligt? :-)

Du kan absolut köpa en till nu!

Hej!

Jag skaffade mina två med någon månads mellanrum bara. De väste någon vecka men blev bästisar nästa direkt efter introduktionen. Tänker att det är roligt för dem med någon i ungefär samma ålder. Särskilt kattungar är ju så små, det är svårt för en liten att hävda sig emot en ungkatt på 8-10 månader.

Liknande trådar

Övr. Katt Har en hankatt på 7 månader som attackerar mina tre äldre katter (12 år) hela tiden. Han är kastrerad för ca 2 månader sen. Han slåss...
2
Svar
24
· Visningar
3 009
Senast: Lingon
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 425
Övr. Katt I februari blev vi tvungna att ta bort ena katten akut. Kvar blev min kisse som fyller 15 i år, hon har aldrig varit ensamkatt (överlevt...
Svar
8
· Visningar
1 129
Senast: Crossline
·
Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 623

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka