Re: blodpalt?

Njae... (hur förklarar man detta? :crazy:).
Palt är runda bollar av en deg du kokar i vatten... Sedan äter du dem med smör, sylt eller något annat kul... (jag ÄR värdelös på att förklara saker).
Say no more....... :crazy: :crazy: :rofl:

Om maten passerar rakt igenom betyder det att hunden inte kan plocka upp näringen i maten. ;)

Men spelar det någon roll att maten passerar rakt igenom? Är det skadligt på något sätt?

På valpkursen jag gick på nyligen, fick vi veta att man kan ge valpar rå potatis (och råa morötter) att tugga på när de byter tänder. Det är lagom med tuggmotstånd i dem. Pratade med en kille som kör djurambulans som fått ett akutfall på en hund (labrador) som ätit potatisgratäng och blivit jättesjuk. De visste inte vad det berodde på, men det kan ju vara lök eller all fett (grädde och smör) som man ofta har i gratäng.

Liknande trådar

Övr. Hund Någon som ska till Elmia hund i helgen? Jag funderar löst på att åka dit på lördag men hittar inte svar på mina frågor på hemsidan. Jag...
Svar
3
· Visningar
261
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Ny fråga - i anledning av ny hund. Vi spenderar julloven i Tandådalen i vår säsongsuppställda husvagn. Vid tiden för det stora helvetet...
Svar
0
· Visningar
258
Senast: SaraMara
·
Övr. Hund Stötte på detta med att man kan läsa hundens känslotillstånd baserat på om svansen går till höger eller vänster. Det finns dock en sak...
Svar
4
· Visningar
466
Hundhälsa Vår hund på drygt 7 kg ska genomgå gastro- + sigmoideoskopi. Tydligen ska dom fasta i 48 h. Som tur är betydde det inte samma sak som...
Svar
5
· Visningar
719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka