Re: blodpalt?

Njae... (hur förklarar man detta? :crazy:).
Palt är runda bollar av en deg du kokar i vatten... Sedan äter du dem med smör, sylt eller något annat kul... (jag ÄR värdelös på att förklara saker).
Say no more....... :crazy: :crazy: :rofl:

Om maten passerar rakt igenom betyder det att hunden inte kan plocka upp näringen i maten. ;)

Men spelar det någon roll att maten passerar rakt igenom? Är det skadligt på något sätt?

På valpkursen jag gick på nyligen, fick vi veta att man kan ge valpar rå potatis (och råa morötter) att tugga på när de byter tänder. Det är lagom med tuggmotstånd i dem. Pratade med en kille som kör djurambulans som fått ett akutfall på en hund (labrador) som ätit potatisgratäng och blivit jättesjuk. De visste inte vad det berodde på, men det kan ju vara lök eller all fett (grädde och smör) som man ofta har i gratäng.

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
748
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Har en 3 årig mellanstor hund (11kg) som jag måste byta foder på. Äter idag Alpha Spirit men är för dyrt och för hög fetthalt, måste gå...
Svar
6
· Visningar
419
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
254
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023