Idawizen
Trådstartare
Hej! Jag har en 20-årig pigg ponny som nu under en månads tid börjat äta upp boxinredningen. Hon går 5-6 dagar i veckan, med variation. Hon hoppas litegrann, mycket dressyr och mycket tricksträning. Den senaste månaden gnager hon besatt och har käkat upp en halv boxvägg där det nu är ett stort hål in till hennes boxgranne.
Kan det vara brist på någon vitamin/mineral? Hon får 8 kg hösilage om dagen, och en halv L havre morgon och kväll med glucosamin och en halv dl mineraler.
Då hon är väldigt lättfödd och har artros så vill jag inte höja hennes grovfodergiva just nu då hon blir en tunna bara av att kolla på gräs + att hon precis gått ner till en bra vikt att jobba upp muskler med.
Vad ska jag göra?
Kan det vara brist på någon vitamin/mineral? Hon får 8 kg hösilage om dagen, och en halv L havre morgon och kväll med glucosamin och en halv dl mineraler.
Då hon är väldigt lättfödd och har artros så vill jag inte höja hennes grovfodergiva just nu då hon blir en tunna bara av att kolla på gräs + att hon precis gått ner till en bra vikt att jobba upp muskler med.
Vad ska jag göra?