russinbulle
Trådstartare
Så kom dom då de 5 småttingarna igår kväll. Lite dramatik blev det när det senare visade sig att första hanens navelsträng var dåligt ihopklämd efter mamma-hunds avnavling och började senare blöda massor när hon tvättade dom. Tog några knutar och till slut en egengjord klämma för att få stopp på eländet. Tur nog så mår han bra fortfarande och är oförskämt pigg - helt klart den grabb som låg längst bak i livmodern och bråkade mest i magen. Han kom ju ut först
Har snabbfotat när jag kollade igenom dom idag och bytte rent i valplådan. Sen dröjer det till om en vecka, för jag plockar så lite som möjligt med dom första två veckorna (eller jag stryker på dom, men lyfter endast när jag bäddar rent).
Hane nr 1 - vägde 230 gram vid födseln (blev lite suddig bild - fel inställning)
Hane nr 2 - vägde 195 gram vid födseln
Hane nr 3 - vägde 195 gram vid födseln
Tik nr 1 - vägde 185 gram vid födseln
Ser ut att ha fint huvud och är ev mitt framtida hopp. Allt beror på resten av kroppen framöver och temperament mm
Tik nr 2 - minstingen på 160 gram vid födseln. Smäckert huvud - få se om hon växer i sig eller blir en mer finlemmad heeler.
Har snabbfotat när jag kollade igenom dom idag och bytte rent i valplådan. Sen dröjer det till om en vecka, för jag plockar så lite som möjligt med dom första två veckorna (eller jag stryker på dom, men lyfter endast när jag bäddar rent).
Hane nr 1 - vägde 230 gram vid födseln (blev lite suddig bild - fel inställning)
Hane nr 2 - vägde 195 gram vid födseln
Hane nr 3 - vägde 195 gram vid födseln
Tik nr 1 - vägde 185 gram vid födseln
Ser ut att ha fint huvud och är ev mitt framtida hopp. Allt beror på resten av kroppen framöver och temperament mm
Tik nr 2 - minstingen på 160 gram vid födseln. Smäckert huvud - få se om hon växer i sig eller blir en mer finlemmad heeler.