kolblakkur
Trådstartare
Jag nyttjade ångerrätten hos ett företag (hästinriktat) då produkten ej motsvarade mina förväntningar. Betalade mot postförskott och skulle därför få pengarna insatta på mitt konto.
Detta ska ha skett i fredags - ännu har inga pengar nått mitt konto vilket min bank tycker är konstigt. Jag har utan tvekan skrivit rätt kontonr och jag har ringt min bank och de kunde inte se att någon insättning var på väg.
Jag kommer ge företaget lite mer tid såklart (de kan t.ex ha skrivit fel kontonr), men om jag inte får mina pengar: hur går man till väga? Kan man polisanmäla ett företag? Kan man göra ett inkassokrav via KFM till ett företag?
Detta ska ha skett i fredags - ännu har inga pengar nått mitt konto vilket min bank tycker är konstigt. Jag har utan tvekan skrivit rätt kontonr och jag har ringt min bank och de kunde inte se att någon insättning var på väg.
Jag kommer ge företaget lite mer tid såklart (de kan t.ex ha skrivit fel kontonr), men om jag inte får mina pengar: hur går man till väga? Kan man polisanmäla ett företag? Kan man göra ett inkassokrav via KFM till ett företag?