PM/konversationer

Jag är inte så säker på att det är bra idéer. Jag ser ingen anledning till att Gilla något i en privat konversation, skriv det i så fall. Man skulle kunna låta användare ändra en kort period i en konversation, men det finns egentligen ingen anledning, risken är att det och gillningar skulle kunna missbrukas.

Multicitat skulle möjligen kunna vara till nytta, lite beroende av på vilket sätt det skulle läggas in, men det känns inte jätteviktigt tycker jag.

Jag hoppas och tror att forumfunktionaliteten är det viktiga och att privata konversationer används sparsamt :)

Missbruk? Det får jag nog säga att jag inte förstår. Jag har i alla år haft både långa och korta pm-växlingar med både vänner och bekanta här. Jag vet inte hur jag skulle kunna missbruka några funktioner därinne.

Gillningar och möjligheten att ändra i det man redan sagt kan missbrukas i vanliga diskussioner också, men där är det mer synligt för alla, det är det inte i privata konversationer. Jag ser heller inte den stora nyttan med att ha dessa i privata konversationer.

Gillningar och möjligheten att ändra i det man redan sagt kan missbrukas i vanliga diskussioner också, men där är det mer synligt för alla, det är det inte i privata konversationer. Jag ser heller inte den stora nyttan med att ha dessa i privata konversationer.

Nyttan med att gilla för mig är att i de fall man är fler än två i konversationen så behöver man inte svara när man håller med, man kan nöja sig med att gilla, precis som ute på forumet. Är man fyra-fem stycken som planerar att träffas kan man nöja sig med att gilla när det någon annan nämner ett datum som man själv kan. På det viset ligger det ju dessutom färre pm kvar och skvalpar i systemet.

Nyttan med att ändra är att man kan rätta sina egna fel även i pm.

Nyttan med att gilla för mig är att i de fall man är fler än två i konversationen så behöver man inte svara när man håller med, man kan nöja sig med att gilla, precis som ute på forumet. Är man fyra-fem stycken som planerar att träffas kan man nöja sig med att gilla när det någon annan nämner ett datum som man själv kan. På det viset ligger det ju dessutom färre pm kvar och skvalpar i systemet.
Inte för att jag vill facebookifiera bukefalos, men man kan ju använda :up: så blir det ju som i messenger. Fortfarande är det ju ytterligare ett pm då förstås, men jag vet inte om det är pm-antalet eller antal skrivna tecken som 'belastar'.

Men hur viktigt är det att rätta ett stavfel i pm? Man får väl kontrolläsa innan man skickar om det är så viktigt.

Jag vill verkligen inte att det ska finnas möjlighet att ändra i pm, tycker det är tillräckligt illa att det går i forumet (eftersom man svarar på något och sen när man skickar så ser man att det man svarat på är ändrat).

Tja, eftersom Gunnar sa nej till det där redan den 6 juli så tror jag inte att risken är överhängande ;)

*Gammeln gillar inte detta*

Äh vad du är tramsig. Vill du gilla privat kan du lika gärna skriva "gilla"

Liknande trådar

Bukefalos Undrar om bukefalos forum har samarbete med mobiltillverkare? 😁 Sen några veckor tillbaka (tyvärr lite oklart när) så är knapparna för...
Svar
9
· Visningar
482
Senast: Krålus
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
494
Senast: Shaggy
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
670
Bukefalos Såhär gör bukefalos jätteofta för mig. Många gånger måste jag också uppdatera sidan innan jag kan lägga in bilder eller posta, men det...
Svar
8
· Visningar
794
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama