xandoor

Trådstartare
Jag har massor med plommon på träden i år.
Dottern är 10 månader.

Finns det nåt som jag kan göra med dem för att frysa in och ha under vintern till henne ?

Sv: Plommon

Vi halverar plommonen, tar ur kärnan och fryser in som dom är - inget socker. Tinas sakta i kylskåp. Vi gör plommonpaj av dom men vill du ha det till puré så är det lätt att plocka bort skalet.

Ok. Visste inte att det gick att frysa in plommon "råa". Då ska jag testa att frysa in dem hela fast urkärnade. Tack :bow:

Ok, men går det att ge plommonmarmelad till en 10 månaders ? Låter väldigt sött.

är naturligt socker farligt? Är det inte bara tillsatt sötsocker man inte vill ge?

Jerseyko, inte ger man väl en 10månaders sylt, saft, kräm eller sockrad youghurt om man är restriktiv med socker?

Marmelad består ju till hälften av rent socker. Jag har precis kokat idag. Det tycker jag inte att någon 10 månaders baby ska äta annat än som sötning av fil och då en yttepyttemängd. Plommonpure däremot är ju perfekt dessertsmakis.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
215
Senast: ufot
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: Svartkatt
·
Småbarn Vår lilla dotter på 2 år har väldigt mycket, väldigt tjockt och väldigt långt fint hår. I nacken har hon lockar. Hon har dock börjat...
2
Svar
35
· Visningar
2 236
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar