Pioneers gradantal?

sissu

Trådstartare
Är det någon som har koll på vad Pioneers sadlarna ligger på i gradantal i resp. str. M och L?

Sv: Pioneers gradantal?

Ingen riktig koll, men min ena pålle hade en medium och var mätt till 117 grader om det kan var någon hjälp på vägen.

Har efter en stund fått svar från ÅF. M =100 grader L=107 grader om mna kan lita på det.

Hade en förra året som ÅF trodde var en M. Den blev iaf. för smal ganska omgående för hästen, idag mäter han över 115 grader så då är ju även en L alldels för smal.

Å så skriver du om din, så inte blev man klokare över vad man ska tro.

Ska väl möjligen vara så att man gjort om sadlarna nu då, detta är ju några år sedan. Vet att L höll storlek bak ugnslucka på den tiden, så lita du på återförsäljaren, de måste väl veta vad de talar om.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
764
Senast: Ajda
·
Utrustning Ni får gärna hjälpa mig med mina sadlar. Jag blir inte klokare av att googla runt. Jag har en Equipe Linnea med märkning ”+2 M från...
Svar
1
· Visningar
160
Senast: MiniLi
·
Utrustning Ska prova skicka efter hjälm och har storlek 58 på min nuvarande. Hjälmarna finns i M 54–58 och L 59-61, back on track hjälm. Vilken...
Svar
16
· Visningar
1 148
Senast: aglaonema
·
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
254
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka