Petrie Olympic?

Tiili

Trådstartare
Någon som har dessa? Isf vilka mått har ni i stöveln jämfört med era mått på benen? Ska man ha samma mått på stövlar utan dragkedjor som med?:confused:

Sv: Petrie Olympic?

Jag har inte måttat för ett par olympic, däremot ett par anky elegance, och hon i affären sa att olympic var samma modell och att det bara är lädret som skiljer. Jag vet inte om det stämmer, men jag tror de är ganska lika iallafall. På petriestövlarna mäter man höjden utan klack, så jag skulle ha lika höga stövlar som det är från knävecket och ned till golvet. Hade ett par cavallo piaff förut och de var lika höga som mina nya petriestövlar, men deras mått är med klacken. Så på cavallostövlarna har jag 52 i höjd och på petrie har jag 49 cm. Båda sitter perfekt. Jag har stövlar med dragkedja och har lika smala stövlar som jag skulle haft utan dragkedja och det har inte varierat något mellan märkena. Eller jo föresten, jag fick inte ned benet i en königs sir utan dragkedja i den storleken jag egentligen skulle ha enligt måttbandet, men med dragkedja gick det hur lätt som helst. Så kanske att jag skulle beställa en storlek vidare om jag inte skulle ha dragkedja.
hm, nu blev det nog lite snurrigt tror jag. Summan av det hela är att om jag mäter med måttband så har jag 49 cm från knät till golvet och 38 cm runt om där benet är som tjockast med ridbyxor på. Och det är alltså det måttet jag ska ha på petriestövlar. 49/38.

Har ingen aning om just den modellen men jag har ett par cavallo grand prix utan dragkedja och jag måste ha lite vidare när det inte är dragkedja. Har ca 38,5 om man mäter men på mina har jag 40 i omkrets. Dom är tillräckligt tajta att få av på sommaren när benen blivit varma ;)

Upplever också samma sak. Jag provade ett par Petrie utan dragkedja med 36 cm runt vaden och de var för tighta, trots att jag har 35 - 35,5 cm i omkrets samtidigt som mina Petrie, med dragkedja i samma mått är för vida. Båda paren var nya. Provade samma modell och vadmått som mina i affären bara för att jämföra.

Jo, problemet är att modellen inte finns i sverige, enligt återförsäljaren...

Ok, då har du alltså dina "riktiga" mått i stövlarna, inga cm pålagda...
Mina vader är ju olika, en är 34 och den andra 35...:grin: drygt...

Har du samma vadmått på cavallo och petrie stöveln?

Jag har båda Olympic och Elegance. bruna resp svarta.

Petrie är små i vidden.... Hade De Niro stövlar i 37 som var för vida, tog samma i Petrie och dom blev jättetajta. Precis så det går runt knät. Mina vader är bara 36 med byxor.... Så lägg på en cm minst. Bättre att dom är lite vida! Bara att ha långa tjocka strumpor.

Olympic är en fin stövel, men väldigt matt jmf med Elegance. Den var dock jätteskön att rida i från dag ett, det var INTE elegance kan jag säga....

Japp jag har mina riktiga mått. Jag har provat en cm vidare och de blev alldeles för vida för mig så jag upplever inte att de är vida i storleken, men det kanske beror på hur man mäter också. Kan ju hända att jag blev mätt ganska generöst. Men jag vet åtminstonde ett ställe som säljer olympic i Sverige så det kan ju hända att du kan bli måttad ändå. Och hittar du bara någon som har petriestövlar så borde de väl kunna ta hem ett par olympic till dig.

Ok, så dom är väldigt mjuka redan från början...hmmm.

Tycker det är supersvårt med måtten. Har ett par Petrie Perfect med vad 36 som sitter ok och ett par petrie anky som blev felmåttade med vad 37 och dom är superstora. Har testat Cavallo grand prix plus i butik vad 36 och dom satt inte tajt och har även testat med vad 35 i dessa, dock är dom använda så möjligt att dom töjt...

Nån som har koll på om cavallo grand prix plus är mjukare eller styvare? Är dessa stövlar på ett ungefär likvärdiga med Petrie olympic?

Nån som har koll på om cavallo grand prix plus är mjukare eller styvare? Är dessa stövlar på ett ungefär likvärdiga med Petrie olympic?

Cavallo Grand Prix Plus är mjukare i skaftet. Har dock ingen aning om hur de är jämfört med Petrie Olympic.

Nu har jag bara klämt som hastigast på båda två och har för mig att olympic var lite hårdare än grand prix som jag uppfattade som ganska sladdriga. Men jag kan minnas fel.

Byter man ner sej från Petrie Anky om man köper cavallo grand prix plus?...

cavallo Piaff plus stövlarna är ju fina...men aaaningens dyrare:grin:

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
924
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 704
Senast: Squie
·
Utrustning Någon som har dessa stövlar? Har breda vader så har beställt med Wide, enligt mått ska den passa precis så hoppas den går runt. Vanliga...
Svar
0
· Visningar
381
Senast: Smurfoff
·
Hemmet Våra gamla fönsterlås börjar ge upp och brista. De är av modell 280, är vad jag har lyckats klura ut (det är i alla fall samma modell)...
Svar
9
· Visningar
389
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka