Pay'n Ride, frågor.

Hemi

Trådstartare
Min granne har fått sitt ridhus klart och i augusti ska även ute ridbanan vara klar.
Vi har diskuterat lite ang aktiviteter att ha där och blev lite sugna på att ha "pay'n ride" hoppning där ca 1 gång i månaden.
Vad gäller för oss, är det bara att gå ut med info och köra igång eller måste vi ha med en ridklubb som arrangör?

Hur fungerar försäkring och dyl, ansvarar var ryttare för sig själv på pay'n ride då man inte behöver grönt kort och licens för att starta (tänkte vi) och då ej behöver vara medlem i en klubb.

Sv: Pay'n Ride, frågor.

Kan bara skriva ur egna erfarenheter.

Jag deltog på en PaJ som stallet vi stod på anordnade. Information hängdes upp i stallet och jag visade enbart hästpapper på "tävlingsdagen". Pengar betalades på plats.

Försäkringar har jag tyvärr ingen aning om...

Sv: Pay'n Ride, frågor.

Alla "tävlingar" måste arrangeras av en förening.

Men för att komma runt det kan man göra så här:

Pay and Jump/Ride/Programridning är ingen tävling - det är träning.

Så fort man bestämmer rangordning på ekipage så är det tävling. Därför får inbjudan inte heta proposition och resultat får inte utskrivas.

Därför får arrangör av träningar Pay and Jump/Programridning inte dela ut vare sig rosetter, plaketter aller annat till felfria i hoppning och godkända i dressyr.

Dessa får heller inte sälja ovannämnda saker till felfria/godkända. Däremot kan diplom utdelas till samtliga deltagare! Men inte enbart till felfria eller godkända, för då rangordnas ekipagen och då heter det tävling och TR skall följas (och tävlingen ska arras av en förening).

(Ex Klubbtävling enbart för klubbens medlemmar eller Inbjudningstävling för flera klubbar men bjudit in eller Lokaltävling för alla klubbtillhörigheter).

I ert fall är väl det lättaste att kontakta en redan existerande förening eller att starta en förening och arra tävling via den.

Ett tips är att i så fall göra upp med ridhusägaren innan hur mycket den vill ha för att låna ut sin anläggning så att inte föreningen står där med lång näsa när ridhusägaren tar hela vinsten......

Liknande trådar

Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 697
Senast: Habina
·
Träning Tävling är aldrig något som har intresserat mig. Jag har alltid tyckt,och tycker att det är jättekul att hänga med som hästskötare...
Svar
4
· Visningar
1 410
Senast: svea
·
K
Distans Var inne och läst på SVRF- sida ang licenshöjningen för 2009. 900 kr för seniorer! För in i h-vete! Hur ska vi få flera startande på...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 380
Senast: Eldfuxen
·
P
Körning Jag vill börja tävla i körning med shettisen. för detta behöver jag vad ja förstår grönt kort. men hur tar man det? det finns INGEN...
Svar
8
· Visningar
1 305
Senast: Fahlis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod