Passier Grand Gilbert???

Vala

Trådstartare
Någon som har en sådan? Hur är dom???

Har en hemma på prov till min häst nu eftersom Bates sadeln jag köpt inte funkade när man red...låg bara bra när hästen stod stilla...*suckar*

Min ridlärare hade en sådan sadel :love:. Helt underbar var den att rida i, lånade den ibland eftersom den passade dels hennes andra häst som jag red och den ridskolehäst som jag var skötare på.

Jag tycker att den gav bra stöd och att man fick en bra sits, det är lite individuellt beroende på hur man ser ut antar jag. :smirk:

Det är ett elände att hitta sadlar ibland, tror att jag provade närmare tio sadlar på min fd. foderhäst innan jag hittade DEN sadeln, sedan lyckades hon med konststycket att bli halt efter bara fyra månader... :crazy: :smirk:

Oki. Längtar efter att få prova den på min häst för att se om den passar.

De e inte kul när dom blir halta.

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
858
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 186
Senast: super
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
535
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 240
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka