Passform olika Horseware täcken?

95johsv

Trådstartare
Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga sitter jättebra. Men vad gäller regntäcken är jag inte alls med vad jag ska köpa för något? Vilket har samma passform? Jag är ute efter 0-50g täcken och liners till. Vad kan passa?
 
Det går inte fullt ut att jämföra skaltäcken och ”nättäcken” när det gäller passform. De kommer vara lite olika, men tillräckligt lika för att passa förmodligen.

Vilken serie är du ute efter? Är ju betydligt mer än passform som skiljer tex amigo och rambo..

Men en gissning så kan du köpa valfritt skaltäcke med disc-front i samma storlek och det kommer förmodligen passa.
 
Jag tycker det bästa och mest prisvärda utetäcket från Horseware är Amigo Bravo 12 med v-front.

Jag instämmer dock med tidigare svar och säger att om sommartäckena sitter bra med disc front passar troligtvis även Amigo utetäcken med disc front.

Jag har bland annat också Airmax och Aussie Allrounder med disc front men för mina hästar är de aningen trånga fram därför blir Bravo 12 med v-fronten bättre som utetäcke då det ger lite mer utrymme för bogbladet.
 
Jag tycker det bästa och mest prisvärda utetäcket från Horseware är Amigo Bravo 12 med v-front.

Jag instämmer dock med tidigare svar och säger att om sommartäckena sitter bra med disc front passar troligtvis även Amigo utetäcken med disc front.

Jag har bland annat också Airmax och Aussie Allrounder med disc front men för mina hästar är de aningen trånga fram därför blir Bravo 12 med v-fronten bättre som utetäcke då det ger lite mer utrymme för bogbladet.
Jag skulle nog säga att samtliga regn/vintertäcken är mer rymliga än sommar/flugtäcken. Amigo något mer rymligt och rambo ytterligare mer rymligt.

Jag gillar också v-fronten, köper inget annat. Har haft flera amigo bravo 12 med v-front men köpte senast ett rambo duo (tror det är som supreme) och det är verkligen en klass för sig. Priset också iofs😅
 
Jag skulle nog säga att samtliga regn/vintertäcken är mer rymliga än sommar/flugtäcken. Amigo något mer rymligt och rambo ytterligare mer rymligt.
Jag håller med om detta. På min häst, där Amigo utetäcke med rak front sitter helt perfekt på (skulle kunna var måttsydda till honom) var Amigo flugtäcke i samma storlekt för trångt i bogen.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Blev till slut tvungen att skaffa mig ett användarkonto efter att ha läst på forumet i det dolda i en halv evighet 🙄 Det som...
2
Svar
20
· Visningar
2 201
Senast: blayenka
·
Utrustning Måste köpa nytt flugtäcke då det jag köpte senast inte blev bra. Men jag är osäker på storleken. Jag har flera HW täcken i storlek 140...
Svar
10
· Visningar
1 276
Senast: MiniLi
·
Utrustning Måste köpa ett nytt Rambo summer series i större storlek. Hästen Har ett 145 idag där nästan halva rumpan sticker ut 😆 Jag har bytt ut...
Svar
15
· Visningar
1 354
Senast: Lollitza
·
Utrustning Hjälp mig spåna. Jag använder Horseware, deras utbud passar min täckesfilosofi. Men om ni har andra tips som ger mig Halvhals...
2
Svar
35
· Visningar
3 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Föl 2020
  • Exteriör Welsh cob

Omröstningar

Tillbaka
Upp