påsklilja

Sv: påsklilja

nä jag tror inte det i alla fall...min pålle tog nämligen en tugga av påskliljorna i dag och ännu har han ju inte blivit dålig i alla fall:crazy:

Här är en lista med giftiga växter för häst:

Följande växter kan vara direkt giftiga för hästar:
Stånds, Vattenstånds, Stenkorsört, Korsört, Fingerborgsblomma, Fräken, Örnbräken, Sprängört, Odört, Falsk palsternacka, Munkhätta, Johannesört, Smörblomma, Buskar och häckar: Idegran, liguster, Rhondodendron, gullregn, tuja.
Robinia, buxbom och järnek.

Jag har för mig att smörblomma bara är giftigt i större mängd? rätta mig om jag har fel:p

Dessutom brukar inte vare sig hästar eller kor äta de växter som är giftiga...

KL

Jag tänkte på det där med smörblommor. Jag har nämligen hört att torkade smörblommor inte är någon fara, har jag hört rätt?

M-oaa

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
136
Senast: Gunnar
·
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
357
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
473
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 961

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka