Jag vet att det ær vanligast att man læmnar sin hona hemma hos hanen men det passade inte hankattsægaren så dærfør lånade jag hem honom før två veckor sedan. Då hade det gått næra tre veckor sedan honan fick sitt sista p-piller. Før en vecka sedan børjade hon løpa, och på onsdag var hon riktigt i gasen - rastløs, jamade då och då och stællde sig i parningsposition om jag strøk henne øver ryggen. Hanen avvaktade tills midnatt men då hade hon inte lust. Hon var vænlig men la sig helt enkelt på sidan. Om det hænde något den natten medans jag sov vet jag inte. Natten efter så visade han henne visst intresse också, men såg ingen parning. Och sedan dess har dom inte brytt sig om varandra. Vågar jag tro att hon ær parad och klar ændå? Dessutom har jag læst att førsta parningen sætter igång ægglossningen, sedan måste dom gøra om det x antal gånger før att en befruktning ska ske. Før øver tjugo år sedan hade jag sjælv en vacker hane som några honkattsægare kom med sina honor till. Det gick betydligt hetare till, om man sæger så... På torsdag ska jag åka och læmna tillbaks hanen i vilket fall, men jag vill øppna kattluckan om hon inte ær dræktig.
-Om några hær kritiska till att jag parar en bondkatt så var snæll och diskutera det i en egen tråd. Jag kommer att gøra mitt bæsta før att ungarna ska komma till trygga hem. (Om det nu blir några.)
-Om några hær kritiska till att jag parar en bondkatt så var snæll och diskutera det i en egen tråd. Jag kommer att gøra mitt bæsta før att ungarna ska komma till trygga hem. (Om det nu blir några.)