Painted Black såld till 18-åring

Sv: Painted Black såld till 18-åring

Jag tänkte mest att nu blir hon av med sin andra grand prix-häst och Salinero blir ju inte yngre. Hon är ju ändå en av världens högst rankaste och är världens mest framgångsrika ryttare sett till medaljer, om hon verkligen hade velat behålla hästen och satsa mot nästa OS, hade nog hästägaren lyssnat på henne... tror jag i alla fall!

Fast jag tror nog att de betalade så bra för honom att det inte gick att säga nej.

Skulle aldrig övertala en ägare att behålla en häst som det bjuds stora summor för och det tror jag inte att Anky heller gör. Hon har ju tagit upp häst efter häst så hon har säkert ett och annat kort i rockärmen :D

Det skulle vara intressant att veta hur mycket han gick för!

Det har jag alltid undrat över Anky. Isabell har hur många yngre förmågor som helst och tävlar dem även flitigt i lilla rundan, men på senare år har man ju bara sett Salinero och Painted Black i Ankys hörna. Har Anky några hästar alls i lilla rundan just nu?

:nyfiken i en strut:

Slkulle inte Anky gå över till Reining?

Hon har väl en Weltmeyeravkomma som går lilla rundan. Fast den är ingen ungdom heller vill jag minnas?

Nelson? Är det han du menar? Hon har väl mest honom till clinics och prisutdelningar, har jag för mig.

Såg på en annan sida att hon är i tagen och letar efter en ny GP-häst till London 2012.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den godkända hingsten Triton Hästak är såld. Köparen har länge haft ett gott öga till Triton och nu blir det Alexander Zetterman som ska...
Svar
0
· Visningar
711
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter OS-hästen Painted Black går i pension. Den 18-åriga hingsten har tävlats av Morgan Barbançon Mestre och Anky van Grunsven under sin...
Svar
0
· Visningar
389
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Spanska Morgan Barbançon gjorde kometkarriär i sadeln på Anky van Grunsvens tidigare tävlingshäst Painted Black, och tog sig hela vägen...
Svar
0
· Visningar
836
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter att ha avslutat samarbetet med Anky van Grunsven har nu spanska OS-ryttaren Morgan Barbancon och hennes syster styrt kosan mot...
Svar
0
· Visningar
575
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama