Påhopp - Respekt TS

Sv: Påhopp - Respekt TS

jag tycker oftast att det är TS som blir sur när de som skriver i tråden inte skriver det som TS vill höra.

Här måste jag hålla med. När man kommer med tips och råd så slår oftast TS ifrån sig, försvarar sig och blir sur för att man ger tips. Hur ska man kunna hjälpa ngn med ett problem om personen ifråga vägrar att ta åt sig och istället blir förbannad?

håller med er om att det är fruktansvärt jobbigt med alla dessa trådar som urartar totalt pga TS som inte ka ta kritik/otrevliga svar. Som Zlatan säger så kan det vara ett helvete att disskutera med vissa hästfolk som alltid har rätt vad det än handlar om. Det har hänt att när jag ställt en fråga inom ett ämne jag inte kan något om ( ex western) har jag känt att jag fått reservera mig och verkligen skriva att frågan inte ska ses som kritik utan som en enkel fråga, allt för att slippa påhopp...
Om de istället kunde inse från början att jag vill veta hur och varför de gör som de gör för att kunna lära mig av andras erfarenheter skulle jag slippa det. Men vissa hästfolk verkar tyvärr ha missat det där med att lära varandra och att en sak som sägs kanske varken är rätt eller fel i hästsammanhang...

(Jag syftar alltså inte på någon särskild användare utan på hur jag upplevt många hästmänniskor generellt och särskilt på buke..)

Kan inte annat än hålla med!
Det pikas på stavningar, smågrejor hit eller dit, lägger nån in ridbilder blir det ibland rena ramaskriet!:crazy:

Själv ligger jag lågt och undviker att blotta mig för mycket här på buke, lägger jag ut några ridbilder hamnar dom på western där det inte finns nån påhoppare...

Tycker det är tragiskt när en eller flera personer förstör en hel tråd bara för att deras åsikt är rätt, eller för att dra upp något ts nämnt i en annan tråd:eek:

*KL*
Sen är det ju faktiskt så att en del har flera nick.....
Kanske "good Guy - Bad Guy":angel:

Ok, så tråden landande här...
Vet inte vad jag ska tycka.
Men... jag är glad att det ändå var så många som läste tråden.
Med förhoppning om att vi Bukare ska visa varandra mer respekt och hänsyn.

Bra tråd! Och en orsak till eftertanke för många kanske.

En del känner sig kanske "tuffa", gömda bakom olika nick där dom kan häva ut sig allt möjligt,
Sedan å andra sidan så lyckas en del läsa in kritik mellan raderna (som inte alls var menat som det) kanske bara illa formulerat.

Överlag är det trevliga Bukar här, men som i IRL så är det rötäggen som märks och sticker ut. Och vi människor (undantag finns säkert)har tyvärr förmågan att suga åt sig dålig kritik och förskuta beröm.

svammlig jag blev nu, skyller på att jag inte druckit kaffe än...

Nu beror det säkert på hur "hemlig" man är på Buke men jag känner inte att jag skulle kunna sitta här och häva ur mig vad som helst. Var och varannan hästmänniska är ju Bukefalist och förr eller senare springer man på folk IRL.

Jag gör/säger inget här som jag inte skulle göra/säga öga mot öga.

Det är väl sådant folk har sitt "andra nick" till ibland kantänka... ;)

Kanske är det så att man ska börja länka till den här tråden som en pik i alla trådar som råkar ut för rena skitsnacksdisskutioner som inte kommer någon vart... :devil:

Måste säga att jag är förvånad över att det inte blev mer reaktioner på tråden.
Ser att många har varit inne och läst.

Vet inte riktigt vad jag ska dra för slutsats......:angel:

Kanske för att den här frågeställningen dyker upp ett par gånger om året, sök runt lite här på Bukefalos-hjälp ska du se att det inte är något nytt.

Här är t.ex två trådar i samma ämne startade i jan och feb 2004.
Vad har hänt med bukefalos??!!
En del funderingar om Bukefalos folket

Jag säger som jag brukar:
Bukefalos är mycket förlåtande mot sina användare, på många andra forum får du en rejäl åthutning första gången du gör fel och fortsätter du på samma sätt riskerar du avstängning. Det gör du inte på Bukefalos. Det ska till ganska grova saker för avstängning här.

Tycker man att ett inlägg är ett påhopp eller på annat sätt bryter mot forumreglerna så ska man använda sig av
report.gif
.
Använder man sig inte av den ska man överhuvudtaget inte ta upp diskussionen om hur forumet är (MIN åsikt).

Ok, så tråden landande här...
Vet inte vad jag ska tycka.

Det är här sådana här trådar ska vara.

Var du glad att den inte bara raderades, många andra forum flyttar inte trådar som ligger fel utan raderar dessa istället.

Det är faktiskt upp till användaren att lära sig använda forumet. :idea:

Hoppas att ingen trodde att jag kritiserade forumet i sig.
Tycker att Bukefalos är ett jättebra forum, och har inte stor erfarenhet av andra forum.
Och, visst det är upp till varje medlem att sätta sig in i forumets regler, men i ärlighetens namn, är det så många som verkligen läser igenom dem?
Och de gamla trådarna från 04 känns....gamla.
Det har nog tillkommit en hel del medlemmar sen dess.
Min tanke med tråden var att förhoppningsvis få de som läste den att tänka till lite,
att visa respekt och hänsyn till andra medlemmar på Bukefalos.
Från Annika_38, som alltid vill att alla ska vara snälla mot varandra.

Tror inte att någon tagit illa upp ;)

Att jag just tog två så gamla trådar som exempel var för att visa på att det inte är ett nytt fenomen, ditt trådämne.

Om man söker på ordet >påhopp< i detta forumet får man över 50 trådträffar varav 8 är skapade i år.

Att folk inte läser forumreglerna gör faktiskt att det blir många felaktiga trådar vilket leder till missämja.

Visst finns det trådar som spårar ut men jag tycker oftast att det är TS som blir sur när de som skriver i tråden inte skriver det som TS vill höra.

Mvh

Tora

Huvudet på spiken:D Det är betydligt vanligare, även om motsatsen förekommer.

Sen måste jag erkänna att just de trådar som spårar ur ofta är de som roar mig mest. Vi kan ju inte bara byta kakrecept med varandra:D

Jag håller med den som startade denna tråd, var är respekten? Klart man inte måste hålla med i allt vad som skrivs men man kan väl uttrycka sina åsikter på ett mer diplomatiskt sätt och på det viset hålla disskussionen i gång? Sedan verkade som om vissa gottar sig åt andras olycka i stället för att sätta sig in i situationen om dom själva hamnat i den, vad skulle dom gjort? Nej, fram med åsikterna på ett vettigt sätt, om man hade betett sig så här på jobbet så hade man blivigt avskedad. Dom flesta tål konstruktiv,saklig och korrekt framförd kritik.

Värre är det när folk inte kan skilja på internet och privatlivet.
Man är här och tjötar, istället för att inte ta det privat.
Kommunikationsproblem?
Visa respekt

Kl. Jag tror att väldigt många inte tänker på att det här är skrivna ord. Man uttrycker sig som när man snoppar av en besvärlig kompis. Det skrivna ordet väger alltid tyngre och sårar mer än det sagda. Samma med att tala med någon i telefon. Man ser inte gester och ansiktsuttryck som kanske hade varit humoristiska osv. Det blir bara hård och kallt. De här små symbolerna är jättebra om man "tar till mer våld än nöden kräver" i diskussioner.;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka