Påhopp - Respekt TS

A

Annika_38

Har nu setat i flera år och läst här på Buke.
Blir ofta illa till mods och tycker synd om de som blir "påhoppade".
När någon lägger ut en tråd (ok, ibland finns det troll) för att få råd, tips osv. så kan TS bli nästintill idiotförklarad.
ELLER så har någon svarat senaste inlägg utan att skriva KL, som man tydligen ska göra, och så är tjaffset igång.
VART ÄR DÅ RESPEKTEN FÖR TS OCH FRÅGAN HON/HAN STÄLLDE?
Tycker att Buke är ett suveränt forum, MEN det har blivit väldans tjafsigt på sista tiden tycker jag.
Ett tips: PM:a den du tycker gör/tänker fel, skriv inte dumma, elaka saker.
Trots allt så ju de flesta här hästfolk, som bara vill våra fyrbenta vänner väl. Eller?
Ville bara säga det.....

Sv: Påhopp - Respekt TS

Håller med!!! Tyvärr är det väll ofta så i hästvärlden överhuvudtaget att allt som inte är som man är van ifrågasätts och kommenteras. Och sen är ju alla experter det bara är så :D

Visst finns det trådar som spårar ut men jag tycker oftast att det är TS som blir sur när de som skriver i tråden inte skriver det som TS vill höra.

Mvh

Tora

Håller med dig!!!:mad: Det är såå trist att folk inte kan visa liite respekt åtminstone:mad: Alla kanske inte har kommit lika långt i sin ridning(jag t ex) och vill därför ha tips från de som kanske kommit lite längre:bow: Men istället idiotförklarar folk en bara eller ger spydiga kommentarer om sånt som inte alls hör till det TS ville ha kommentarer om:cool: Det är såå trist!! Visst kan man kommentera men man kan ju faktiskt göra det på ett schysst sätt, eller hur?!?

Jag har håller med TS. Låt folk få ställa frågor. Det finns inga dumma frågor bara dumma svar. Om man inte frågar som lär man sig inget. Jag tycker Buke är ett toppen ställe att utbyta erfarenheter på.
Fortsätt med det och sluta var dumma!

Måste säga att jag är förvånad över att det inte blev mer reaktioner på tråden.
Ser att många har varit inne och läst.

Vet inte riktigt vad jag ska dra för slutsats......:angel:

Måste säga att jag är förvånad över att det inte blev mer reaktioner på tråden.
Ser att många har varit inne och läst.

Vet inte riktigt vad jag ska dra för slutsats......:angel:

Det är dötråkigt, som det heter på ren öchötska.. Alltid är det någon som ska mucka gräl.. Är alltid folk grälsjuka??

Håller verkligen med dig. La upp en tråd en gång för jag vill fråga om namnet på ett bett jag skulle testa. jag vill inte ha ngr åsikter hurvida bettet var bra eller inte, bara ha ett svar och sedan inget mer. Haha det kunde jag ju glömma, så bad en moderator att låsa tråden. Det är så sjukt jobbigt när det blir så. Att man verkligen måste tänka i alla senarion när man ska lägga ut en tråd.

Jag lägger aldrig ut bilder där jag vet att detkomemr bli en aldeles för het disskution. Försöker bara lägga ut bilder där jag vet att det ser bra eller helt okej ut, där det inte finns så mkt att klaga på.
Själklart får jag kommentarer, och jag ber ju om det. Men när det gäller min ridning så har jag faktiskt en tränare som hjälper mig och då behövs inte halva buke som dömmer genom att ha sett ngr bilder.

Men sen finns det ju en del människor på buke som verkligen inte kan ta annan kritik än "söt häst" och då blir det lätt bråk.

Och sen har vi ju dessa underbara troll oxå, men vad vore buke utan dom?:D

Tyvärr så finns det människor som tycker dom är bäst på allt och måste kommentera på allt som ser fel ut, även om ryttaren på bilden får en att känna sig värdelös. Klarar man inte av kritik så ska man dock inte lägga ut ridbilder här, vilket jag egentligen tycker är synd. Om alla bara kunde ge konstrukttiv kritik (vad konstrukttiv betyder vet jag inte men det lät bra :angel: ) istället för att få ryttaren känna sig som en kass ryttare/hästägare, så skulle säkert många fler trivas bättre här.

Just så jag menar.
Kommer ihåg en tråd för ett tag sedan där TS ställde en fråga, det var väldigt mycket stavfel, och lite otydligt formulerat.
Tyckte så synd om TS, hon vart väldigt påhoppad över sin stavning OCH sin frågeställning.
Undrade då, (och någon skrev) att det finns faktiskt många som lider av dyslexi eller är ordblinda,(det kanske är samma sak?) kändes bara så taskigt att folk kommenterade TS stavning.

att kommentera stavfel är ju bara löjligt. Det känns som folk gör det, inte har ngt annat att kritisera men ändå har ett behov av att kritisera ngt.

Jag håller med dig i allt du säger, men jag måste ändå säga nåra saker...

Jag tycker att det har varit rätt lungt på Buke ett tag nu. I början av året var det rena hetsjakterna - dels i vissa trådar, men även på vissa medlemmar... i tråd efter tråd. Sånt är väldigt tråkigt tycker jag.

Samtidigt finns det faktiskt TS som inte betett sig så bra heller... när jag ger ett välformulerat och hjälpsamt svar men får skit och påhopp tillbaka. Då är det klart att jag försvarar mig.

Jag har varit på många olika forum genom åren... och jag tycker faktiskt att Buke (med undantag för Dressyrforumet) är det lugnaste och minst hatiska forumet jag varit på. Hundforum och Kattforum på nätet har varit sju resor värre. Där kunde folk bete sig fruktansvärt illa mot varandra och mycket mer systematiskt.

Det är därför man ska hålla sig till Senior och ÄU ;) att diskutera hästar med andra sk "hästmänniskor", varesig det är IRL eller på nätet är inget angemänt. ;) :D

(Oj, vad gör jag här då? :eek: ;) )

Jag håller med, men inte i alla fall. I vissa fall frågar en TS en sak men önskar bara EN sorts svar. Man kan inte alltid vara snäll och stryka alla medhårs, då blir det ju ingen diskussion och inga bra svar på frågor heller.

jag tycker såhär:

lägger man ut en tråd med ridbilder, eller annat och ber om kommentarer så får man vara beredd på att få kommentarer man kanske egentligen inte att tänkt sig. folk är onödigt taskiga när dom sitter i skydd bakom en dataskärm, inte lika lätt att gå fram till någon som sitter och rider i verkligheten och säga sammma sak. Men som trådskapare måste man kunna acceptera någonting annat att allt ser bra ut, för det gör ju inte alltid det.

lägger man däremot en ridbild i något helt annat sammanhang, och inte ber om kommentarer ska folk bara hålla inne med sina kommentarer, har man inte bett om kommentarer på sin ridning eller sin häst ska man inte heller behöva få det. punkt.

*KL*
Nej, man kan inte stryka alla medhårs hela tiden, men när det börjar gå ner på sandlådenivå i en del trådar fattar jag inte hur man tänker.
Och är TS på stridshumör så märks ju det ganska så snart, varför då inte bara låta saken bero och låta tråden dö ut.....
Och visst är dataskärmen ett skydd, men samvetet om vad man skriver till folk försvinner kanske när man loggar ut.....:idea:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka