På tok för pigg..

M

mia

Mitt sto hon står bara nu..
eller mamma min är ute och går med henne nån gång i veckan..
För jag har flyttat hemifrån.. och är bara hemma vissa helger.. men ska nog försöka att ta henne hit..

Men det är så att hon är jätte pigg när jag kommer hem och ska rida.. Även om vi bara är ute o skrittar så håller hon på att stegra och bocka.. o hon har varit världens lugnaste häst.. det är inte för att hon har ont nån stanns utan för atr hon är pigg..
Hon äter bara hö och havre nu..
men jag undrar om jag kan ge henne nåt annat så att hon inte är lika pigg ?
/ Mia
 
jag har haft samma problem och jag slutade med havre och gav henne krafft grund :banana:
 
Haft samma problem med mitt halvblod.
Ger honom havrefri müsli. Hon har ju säkert en hel del
energi att göra av med samt att hon nog tycker att det
är så himla roligt att få bli riden.
 
Okej.. :)
aa, precis, hon måste ju tycker att det är jätte roligt att komma ut.. :) Hoppas jag iaf..
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 815
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 371
Ridning Jag är tretton år och rider på ridskola och har gjort i runt 4 å, vet inte hur det är på era ridskolor men på vår kan man bli fodervärd...
Svar
14
· Visningar
2 913
Senast: Badger
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 810
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp