På jakt efter dressyrsadel...

C

crabby_me

Har fått det problem dom brukar dyka upp när man är på jakt efter en ny sadel... Vad skall man ha??

vill ha en saden som är ng svängd, och behövs Mycket utrymmme till manken (då den är stoor), djupt säte, och gärna mycket knästöd.

Har för tillfället en Bates Isabell Weirt, med svart bom, men den är för trång, men annars så passar formen på sadeln.

Ng som vet vad man skall leta efter?? (och jag skall åka till en sadelprovare om jag inte hittar ng sadel som passar hästen)

http://crabbymeem-666.spaces.live.com/?_c11_PhotoAlbum_spaHandler=TWljcm9zb2Z0LlNwYWNlcy5XZWIuUGFydHMuUGhvdG9BbGJ1bS5GdWxsTW9kZUNvbnRyb2xsZXI%24&_c11_PhotoAlbum_spaFolderID=cns!ACCB0254D75968AC!108&_c11_PhotoAlbum_startingImageIndex=&_c11_PhotoAlbum_commentsExpand=&_c11_PhotoAlbum_addCommentExpand=&_c11_PhotoAlbum_addCommentFocus=&_c=PhotoAlbum&_c02_owner=1

inte de bästa bilderna men de ända jag har... :crazy: men han har mer muskler på ryggen nu...
:banana::banana:

Sv: På jakt efter dressyrsadel...

När jag såg bilderna tänkte jag direkt på min Prestige Lucky Dressage, för mitt sto ser linande ut i ryggen, men hög manke (+ lång rygg). Dock lämnar jag till de andra här inne som är bättre på att bedömma om den kan passa eller om någon annan är bättre. Har själv dålig koll på vilka sadlar i övrigt som passar vilka ryggar...

ok... tack så mycket...skall kolla runt lite nu... och hade funderat på stübben Scandica, :) men får se vad som passar på hästen....

Pröva en finess också. Var en av de få sadar som passade min häst, som också har stor manke

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka