P-T någon som tar hjälp av en sån?

Lazy Lady

Trådstartare
Jag har efter många års helvete och utebliven hjälp/misslyckade försök av sjukvård/sjukgymnastik/arbetsterapeuter och egna försök till bättring bara lyckats bli sämre och sämre i min kropp. Igår tog jag första steget mot att förhoppningsvis vända skutan.
-Jag har skaffat mej en personlig tränare! Nu hoppas jag innerligt att detta ska vara något bra!!! Tjejen jag har börjat träffa är utbildat P-T givetvis, utbildad på Axelssons och har stor erfarenhet av trasiga kroppar och fibromyalgi drabbade.
Hon kommer att lägga upp träningsprogram jag ska följa och utföra 2ggr/vecka utöver vår timme 1gång/vecka.

Så nu undrar jag om någon mer här inne tar hjälp av en P-T? Tycker ni att det varit/är värt pengarna? Hur ofta träffar ni honom eller henne?
För det är onekligen jävligt dyrt så jag hoppas innerligt att det är en god investering!

Mitt mål med detta är att få bort en del av min värk (all är väl att hoppas på för mkt, men hade det bara blivit lite bättre så är jag överlycklig)
Fast idag känns det som jag blivit överkörd av en vält, träningsvärk som h-vete trots att vi bara hade genomgång igår:o Hon var väldigt noggrann och gick igenom mina bra och katastrofala områden, och det fanns några..

Håll tummarna för att det blir bättring!
 
Sv: P-T någon som tar hjälp av en sån?

Som lite pepp då; Jag har en bekant som blivit mycket bättre i sin fibromyalgi sen hon började träna. MEN hon hade också väldigt ont de första månaderna...
 
Sv: P-T någon som tar hjälp av en sån?

Tack! Jo, jag har en helvetisk träningsvärk idag och min tränare har förvarnat att det kommer vara ett helvete den första tiden innan det förhoppningsvis vänder. Hon peppar rejält redan nu via Facebook trots att vi precis börjat och det känns kanon bara det! Jag hoppas så mkt att det ska fungera!
 
Sv: P-T någon som tar hjälp av en sån?

Jag har tagit hjälp av en PT :) Nu har vi bara träffats en gång ännu, men hon har lagt upp övningar som är anpassade för mig och som jag tränar på egen hand hemma. Det gäller bara att vara envis att utföra övningarna även när det är dåligt väder, när det är ont om tid, när man är trött o s v :D

Superbra tycker jag! Känner mig mycket mer motiverad då jag vet att det leder till för mig uppsatta mål. Dyr, men värdefull tid! :) Jag har bara bokat upp 3 tim hittills, då jag framförallt vill ha hjälp att komma igång och de rätta övningarna för mig.

Hoppas du ska känna att det hjälper dig! Så håll ut nu i början! :)
 
Senast ändrad:
Sv: P-T någon som tar hjälp av en sån?

Tack! Jag ska få övningar att göra både hemma och på gymmet och har 5timmar bokade. Jag känner mej otroligt motiverad och hoppfull och tänker se till att det håller i sej. Jag hoppas det ska gå lättare nu när jag har någon som " övervakar" det hela.
Lycka till du också!
 
Sv: P-T någon som tar hjälp av en sån?

Förrsten, det går inte för dig att få komma till en sjukgymnast?
 
Sv: P-T någon som tar hjälp av en sån?

Min pappa har P-T sedan snart ett år tillbaka. En muskel i axeln (den som gör så man kan lyfta armen) släppte från muskelfästet för snart 10 år sedan och han började gå hos osteopat som visserligen fixade tillbaka mycket men för att hålla axeln fräsch utan värk fick han gå ofta hos henne (varannan vecka i 9 år) men sen insåg han äntligen att det var ju bra om man tränad upp muskeln. Han har på bara detta året tränat tillbaka nästan hela styrkan och har så gott som full rörlighet och går till osteopaten 1 gång i månaden nu och börjar känna att de är för ofta.

Så P-T är bra om man finner en som passar. Framför allt så kan man vara lugn över att man inte gör några moment fel så man skadar mer än gör nytta :) Men var beredd på träningsvärk ;)
 
Sv: P-T någon som tar hjälp av en sån?

Jag har gått hos sjukgymnast i 13års tid och har även lyxen att svärmor är delägare i privata sjukgymnastiken i byn. Så den hjälpen får jag. Men i mitt tycke ger det inte mkt.
 
Sv: P-T någon som tar hjälp av en sån?

Var i Västra Götaland finns din PT? Jag har fibromyalgi och bor strax utanför Göteborg. Om detta hjälper dig så kan jag också tänka mig att pröva. :)
 
Sv: P-T någon som tar hjälp av en sån?

Måste göra en uppatering eftersom jag är så glad!
Jag har hunnit med 3 träningspass utformade med och av min PT, 1 med henne och 2 på egen hand och det har gått bra!!!!:up: Jag har inte fått mer ont i kroppen utan bara en jäkla träningsvärk men det är ju inget som är "farligt" utan bara skönt.
Jag är så otroligt glad för detta! Nu hoppas jag att i takt med att kroppen blir starkare så ska en del av värken ge med sej:)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp