Övervakningskameror

Hermelin

Trådstartare
Jag tänker sätta upp en övervakningskamera i ett rum hemma. Jag vill ha möjlighet att se vad som händer i rummet när jag inte är hemma. Så jag vände mig till Kjell, som alltid när det gäller såna här grejer. Men det fanns precis hur mycket som helst att välja på. Helt omöjligt att överblicka. Så ni som har köpt kameror - vad är bra? Vad har fungerat?
 
Jag tänker sätta upp en övervakningskamera i ett rum hemma. Jag vill ha möjlighet att se vad som händer i rummet när jag inte är hemma. Så jag vände mig till Kjell, som alltid när det gäller såna här grejer. Men det fanns precis hur mycket som helst att välja på. Helt omöjligt att överblicka. Så ni som har köpt kameror - vad är bra? Vad har fungerat?

Särbon kör på TP Link all the way, han har både inom- och utomhusvarianterna. Han är jättenöjd och jag ska skaffa likadana för att sätta upp här.

Edit: Vi har TP Link på våra meshnätverk också.

Edit 2: Jag tror det är den här han har utomhus: https://www.kjell.com/se/produkter/...ZQPoOUoFE23_9-ijGsRoC6roQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
 
Jag har en D-link-kamera som fungerar alldeles utmärkt. Tror den kostade typ 3-400 kr. Just min modell verkar inte finnas kvar, men de har många andra. Och ska den bara användas inomhus är de ofta billigare.
 
Har en äldre D-link som både har varit fölvaktskamera samt för att kunna kolla på hunden när hon var själv hemma.

Tips: välj en som går att svänga runt med appen annars lätt att missa ett hörn
Jag har även saknat att inte kunna prata med hunden (om det nu finns) säga till henne att gå och lägga sig.
 
Vi använder ett Arlo system.
Det är jättebra om man vill kunna ha kamerorna ute och måste följa lagstiftningen om övervakning.
I privata hem är det ju annorlunda.

Jag hakar på och söker en kamera som går igång på rörelse och spelar in.
Platsen saknar WiFi och vi kan hämta filmen fysisk om det har hänt något särskilt.
 
Vi använder ett Arlo system.
Det är jättebra om man vill kunna ha kamerorna ute och måste följa lagstiftningen om övervakning.
I privata hem är det ju annorlunda.

Jag hakar på och söker en kamera som går igång på rörelse och spelar in.
Platsen saknar WiFi och vi kan hämta filmen fysisk om det har hänt något särskilt.
Jag använder Arlo Go mobile med sim-kort i hagen. Den kan larma och spela in vid rörelse (det behövs inte hos mig så det har jag stängt av).
Den kan vid behov lagra inspelat material i molnbaserad tjänst.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag funderar kring det här med att söka vård i en annan region än den man bor i. Jag har förstått att jag har rätt att söka öppenvård i...
Svar
2
· Visningar
378
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 944
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 719
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 227
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp