Översätt till engelska, tack!

krocket

Trådstartare
* Fux, mörk fux, svettfux, brun
* Bläs
* Fyra vita ben (finns det förresten något samlingsnamn för detta på svenska???), vit strumpa

;) Krocket (oliiiidligt nyfiken)

Fux - chesnut
Mörkfux - dark chesnut
Bläs - blaze
Har aldrig hört talas om ett samlingsnamn för fyra vita fötter
Framfötter - fore feet
Bakfötter - hindfeet
Halvstrumpa - sock
Helstruma - stocking
Kota - fetlock
Krona - coronet

Brown är vad folk brukar kalla svartbrun, men som jag fortfarande inte tror är något annat än en mörkbrun häst genetiskt sett... :crazy:

/Erica

Liver chestnut är den mörkare fuxfärgen vi brukar kalla svettfux

Red chestnut är en kopparröd/verkligen RÖD fux (den fuxfärg jag tycker är fiiinast ;))

Light chestnut är den där lite blaskigare, vanligaste fuxfärgen.

Flaxen chestnut är fux med ljus man och svans (flax).

Fast normalt säger man chestnut eller liver chestnut och specificerar inte så noga. Vi säger ju oftast inte 'kopparfux' heller för att förtydliga att det är en med den där gnistrande röda färgen =)

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Är dålig på detta med färger och är lite nyfiken på vad hästen egentligen har för färg. Det handlar om en D-ponny från Irland helt...
Svar
18
· Visningar
1 901
Senast: Rosett
·
Gnägg Jag har då en otroligt orelevant fråga för min egen del (då jag varken äger häst, har pengar, är myndig eller bor hemifrån), men jag...
Svar
19
· Visningar
2 268
Senast: Fenestra
·
Gnägg Hej! Jag ska snart på maskerad med min häst, har tänkt att klä ut mig till en pirat och ha ögonlapp på hästen, då hon bara har ett öga....
Svar
4
· Visningar
871
Senast: Buck
·
Avel Drömmer lite om en arab, gärna ett långbent sto med bläs och 4 vita ben :love: Fux eller mörkt mörkt brun :d (nej färgen är inte viktig...
2
Svar
28
· Visningar
5 514
Senast: Adiqa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar