Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Fux - chesnut
Mörkfux - dark chesnut
Bläs - blaze
Har aldrig hört talas om ett samlingsnamn för fyra vita fötter
Framfötter - fore feet
Bakfötter - hindfeet
Halvstrumpa - sock
Helstruma - stocking
Kota - fetlock
Krona - coronet
Svettfux tror jag är nyansen som brukar kallas liver chestnut (mörk gråaktig fux alltså?). Och brun heter bay, folk kan använda nyanser som dark bay och red bay också.
Liver chestnut är den mörkare fuxfärgen vi brukar kalla svettfux
Red chestnut är en kopparröd/verkligen RÖD fux (den fuxfärg jag tycker är fiiinast )
Light chestnut är den där lite blaskigare, vanligaste fuxfärgen.
Flaxen chestnut är fux med ljus man och svans (flax).
Fast normalt säger man chestnut eller liver chestnut och specificerar inte så noga. Vi säger ju oftast inte 'kopparfux' heller för att förtydliga att det är en med den där gnistrande röda färgen =)
Hästhantering
Hej,
Är dålig på detta med färger och är lite nyfiken på vad hästen egentligen har för färg.
Det handlar om en D-ponny från Irland helt...
Hundavel & Ras Jag också :) Senaste valpkursen hade ett väldigt tydligt fokus på kontakt, följsamhet, belöning och passivitet. Lära valpen att sitta...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.