Jag har en 2 år gammal kastrerad hankatt. Mamman är main con och pappan bondkatt. Det är en innekatt utan kattkompis. Han är ute dagligen i sele och det älskar han. Han har alltid varit vild, hoppar och river ner allt från golv till tak. Alla tavlor sitter fast med dubbelhäftande tejp. Jag har en stor tv som han hoppar upp på (ca1,5 cm bred) gungar och jag är rädd att han river ner den. Gardinerna klättrar han i för att sen balansera på gardinstången och lyfta ner blommor o likn som hänger där. Nästan dagligen attackerar han mig och hugger rejält framförallt i händer och armar. Blommor som står på golvet lägge4 han sig helt enkelt rakt över för att de ska gå sönder. Han har en nätad balkong där han kan vara på. Han har ett stort och högt klösträd. Hyllor uppe vid taket som han kan springa på samt massor med leksaker. Jag arbetar vara 50% så han är inte så mycket själv. Senaste månaderna har han börjat prata/skrika mycket vilket är nästan det värsta tycker jag. Han är undersökt av veterinär såret är inget fysiskt ”fel” på honom. Tänkte han skulle växa till sig men börjar tvivla. Vad gör jag ? Han är samtidigt en underbart go kise med en speciell personlighet. Hjälp och förslag önskas