Migo
Trådstartare
Problem har uppstått. De senaste dagarna när jag har kommit hem är det en främmande katt inne i huset (kattlucka). Han skrämmer mina två unga och pissar på saker (min säng!!!). Vet att han är hemmahörande i en ladugård några hundra m härifrån. Det är inte synd om honom, har uppvärmt mjölkrum och matas ordentligt.
HUR ska jag få katten att sluta gå in här? Har provat att jaga och skrika, men det funkar inte, han kommer in så fort det är lugnt här inne. Jag vill inte gärna stänga kattluckan, då mina små just lärt sig att inte gå på låda inne...
Idag när jag kom hem var det TRE kattpissfläckar i min säng!!!(varit borta i två nätter och haft kattvakt- inga av mina katter hemma)
Nån som har något tips?
Tar gärna emot tips om hur jag får rent resårmadrassen också
/Migo
sover på soffan inatt...
HUR ska jag få katten att sluta gå in här? Har provat att jaga och skrika, men det funkar inte, han kommer in så fort det är lugnt här inne. Jag vill inte gärna stänga kattluckan, då mina små just lärt sig att inte gå på låda inne...
Idag när jag kom hem var det TRE kattpissfläckar i min säng!!!(varit borta i två nätter och haft kattvakt- inga av mina katter hemma)
Nån som har något tips?
Tar gärna emot tips om hur jag får rent resårmadrassen också
/Migo
sover på soffan inatt...