Cherepanova
Trådstartare
Efter att ha råkat ut för en mycket allvarlig nackskada i vintras så har jag tills vidare fått sadla om från hopp- till dressyrryttare och i morgon ska jag och lillhästen i väg på vår första clear round. Jag tävlade en del dressyr när jag var yngre, framför allt på B- och C-ponny men efter det så blev det hoppning för hela slanten, så jag känner mig lite villrådig när det kommer till vad som är rätt och vad som är fel innanför de vita staketen.
Missförstå mig rätt - jag har koll på det mesta, men på en punkt är jag helt lost. Vad är det för dresscode som gäller på en dressyr-clear round? Enl klubben så var det rätt fritt gällande ryttarens outfit och så reglementsenligt på hästen, men vad brukar folk ha? Kavaj, vita ridbyxor och skjorta eller funkar vad som helst så länge det är prydligt och snyggt?
Mvh en hoppryttare på villovägar
Missförstå mig rätt - jag har koll på det mesta, men på en punkt är jag helt lost. Vad är det för dresscode som gäller på en dressyr-clear round? Enl klubben så var det rätt fritt gällande ryttarens outfit och så reglementsenligt på hästen, men vad brukar folk ha? Kavaj, vita ridbyxor och skjorta eller funkar vad som helst så länge det är prydligt och snyggt?
Mvh en hoppryttare på villovägar