Outfit på clear round?

Cherepanova

Trådstartare
Efter att ha råkat ut för en mycket allvarlig nackskada i vintras så har jag tills vidare fått sadla om från hopp- till dressyrryttare och i morgon ska jag och lillhästen i väg på vår första clear round. Jag tävlade en del dressyr när jag var yngre, framför allt på B- och C-ponny men efter det så blev det hoppning för hela slanten, så jag känner mig lite villrådig när det kommer till vad som är rätt och vad som är fel innanför de vita staketen.

Missförstå mig rätt - jag har koll på det mesta, men på en punkt är jag helt lost. Vad är det för dresscode som gäller på en dressyr-clear round? Enl klubben så var det rätt fritt gällande ryttarens outfit och så reglementsenligt på hästen, men vad brukar folk ha? Kavaj, vita ridbyxor och skjorta eller funkar vad som helst så länge det är prydligt och snyggt?

Mvh en hoppryttare på villovägar ;)

Sv: Outfit på clear round?

Är det en programridning el pay and ride brukar jag ha svarta ridbyxor och en svart figursydd långärmad tröja med vit skjorta under och viker ut kragen över halslinningen eller vad man ska säga ;) alltså en vanlig slips skjorta och inte en med polo liknande krage.
Alternativet är samma fast i marin färgskala :)

Vita handskar till och putsade stövlar samt en donut uppsättning under hjälmen så känner jag mig redo :D

Det är ju många som kommer med hela munderingen med kavaj osv också så gör som känner dig snyggast i :laugh:

Är det klubbtävling lite mer på "allvar" så har jag vita ridbyxor till annars samma mundering.

Vanlig tävling är ju plastrongen och hela baletten på med allt vad det innebär :p

Hästarna knoppar jag alltid även på pay and ride och vitt schabrak och eventuella vita lindor

Sv: Outfit på clear round?

Tack för svar, nu känner jag mig lite klokare i alla fall! :bow:

Det blev tyvärr ingen start för oss då jag åkte in på sjukan, men vi ska - förhoppningsvis - i väg till samma ställe om en vecka, så jag får ta och planera outfiten tills dess, haha...

Liknande trådar

Hoppning Hur är det egentligen med klädsel på clear round-hoppningar som ligger under lokala hoppningar? Alltså inte pay & jump.. Hur gör ni...
Svar
3
· Visningar
1 216
Senast: Vitpeppar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka