Z
zuzzen
Vad ska man göra?? Beslutade mig att sälja min egen uppfödning p ga ändarde familjeförhållanden (separation) och har under stor ångest lyckats hitta köpare som kändes bra och trevliga. De kom och filmade, vi hyrde ridhus och löshoppade. De gav besked efter 2 veckor och sa att de ville köpa hästen om han gick igenom veterinärbesiktning, de begärde klinik. Priset har stått i annonsen hela tiden, samt "ej prutbart"..så det har aldrig varit diskussion runt detta. Tog en halv dag tjänstledigt, veterinärbesiktade utan anmärkning (faktura på minst 1500 kr dimper ner förmodar jag) och ringde köparen för att höra när lastbilen skulle komma.
Då började hon pruta och sa att hon bara hade en viss summa (5000 under satt pris) samt att lastbilen faktiskt kostar 2500. Det brukar ju finnas en viss prutmån, ansåg hon.
Jag blev chockad, arg och besviken.
Hästen är redan ute på väldigt lågt pris,värd mkt mer enligt veterinären, men jag kände att ett gott hem var viktigare MEN samtidigt har jag satt en undre gräns..och hon prutade ändå.
Hon ville fundera.
Dockkommer jag få en fin veterinärfaktura och en häst som inte är såld. Tack. Tycker faktiskt inte att man gör så?
Då började hon pruta och sa att hon bara hade en viss summa (5000 under satt pris) samt att lastbilen faktiskt kostar 2500. Det brukar ju finnas en viss prutmån, ansåg hon.
Jag blev chockad, arg och besviken.
Hästen är redan ute på väldigt lågt pris,värd mkt mer enligt veterinären, men jag kände att ett gott hem var viktigare MEN samtidigt har jag satt en undre gräns..och hon prutade ändå.
Hon ville fundera.
Dockkommer jag få en fin veterinärfaktura och en häst som inte är såld. Tack. Tycker faktiskt inte att man gör så?