R

red_devil

Hört att det finns örter att ge sin häst som har mkt humör..nu tänker jag mest på ston som är vääldigt stoiga!
någon som har provat? fungerar d verkligen? vad är det som gör att dom "lugnar" sig?
vart och vad har ni köpt, hur länge ska man använda d?

J

Sv: Örter..

Hejsan

Har du prövat magnesium?

Det sägs att det har en bra effekt att lugna ner stoiga och hispiga kusar.

var man kan köpa de?

pröva på nån hästbutik, man kanske kan beställa hem det för dig.

lycka till// blåvinge

Oki låter intressant!

kanske har fel..men e d "farligt" att ge för mkt magnesium om en häst inte behöver...eller balanse blir fel eller nått....nått jag har i kabhuvvet...

gärna fler tipps :)

Om man vill ge magnesium har jag för mig att man kan ge hästen en banan om dagen :idea: om hästen äter det.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
544
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 714
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 458
Senast: mars
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 041
Senast: tessan.g
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur