Örter till fånghästar

M

maisan

Finns det nån här som har erfarenhet av att ge hälsokostpreparat till fånghästar? det finns ju en hel uppsjö av olika preparat o det finns veterinärer som påstår att en del av dessa kan göra hästen sämre. Vad har ni provat ge o vad har det haft för effekt på hästen? Jag vill gärna höra om både de preparaten som ska vara smärtstillande o antiinflammatoriska samt de som ska ges förebyggande o de som ska stabilisera magen.
Hur har ni gjort med skorna på era fånghästar? Finns det nån som haft en häst med Cushing´s syndrom? hur yttrar det sig o hur mår dom hästarna nu?

Sv: Örter till fånghästar

Jag gav, utan minsta resultat på själva fången. Däremot har jag gett örttillskott för hovarna som drastiskt förbättrade hovkvaliten både på fångstoet och kontrollhästen som redan innan hade perfekta hovar.

Gett Dodson och Horrels Stand Free, samt flytande djävulsklo. Nada effekt, vet ju inte om hon varit sämre utan örter men hon blev iaf inte ett dugg bättre av dem.

Seaweed & rosehip för hovarna däremot gjorde underverk med hennes kassa hovkvalitet. Arabvalacken med perfekta hovar fick också som testhäst men där slutade jag när jag fick dra ner skointervallet från 7 v till 5 v för hovarna växte som ogräs.

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 660
Senast: super
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 065
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 484
Senast: fejko
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 773

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka