Öronsjukdom

Akke

Trådstartare
Försökt googla, men helt utan resultat..

Vad finns det för öronsjukdomar hos häst?

Min kille har alltid varit väldigt reserverad med sina öron, inga problem med att tränsa men aldrig fått klippa öron eller där nackstycket ska ligga..

Men sen han gick ut på bete har det ändras radikalt! Fick i förra veckan klippa öronen bäst jag ville, och igår när jag var ute fick jag stå och pilla/klia i öronen och han såg ut att njuta av det :confused:

Såg, kändes eller luktade inte annorlunda.

Vad kan detta vara??

Sv: Öronsjukdom

Det enda "fall" jag vet är en äldre islandshäst i stallet som var svårt drabbad av exem hos förra ägaren,dom tog inte hand om det öht knappt och han kliade sönder sig så pass så bla öronen var bara stora sår,nu så har han varit exemfri dom senaste åren hos nya ägaren,men han är fortfarande VÄLDIGT reserverad om h*n ska pilla vid öronen.

Kan ju vara så enkelt att din häst tyckt det varit otäckt/haft ont nån gång i tiden,men nu blivit lite insektsbiten och tycker det är såååå skönt när du kliar.

Hur länge har du haft hästen? Har du flyttat långt med den?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 028
Hästhantering Hej! Jag behöver er hjälp med ett problem som har uppstått från ingenstans. Jag rider en häst till försäljning som helt plötsligt har...
Svar
11
· Visningar
3 149
Senast: Liten
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 423
Senast: Crossline
·
Relationer Jag har ett "problem", ett annorlunda kanske. Grejen är den att jag är väldigt trevlig och positiv bland andra. Inte överdrivet utan...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
21 355
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vaginal vs kejsarsnitt
  • Skottlossning på skola
  • Roliga saker som barn säger