Orkar inte mer sorg...

S

stall_tarv

:crazy: :crazy: Jag ä så dum och naiv...:crazy: :crazy:
Låter mig bli övertalad att prova ta hand om en 1,5 år gammal Alaskan Malamute/Pointer tik som hunnit med :
att gå som ledarhund i hundspann
varit med om ett hundslagsmål med 7 andra hundar ihopspänd i draglinor=totalt sönderbiten,suttit i hundgård mest hela tiden
varit lämnad en kort stund till ev nytt hem i lägenhet där hon ylade så de fick klagomål o vart tvungna att lämna tebaks henne

Genom bekanta bekanta fick jag denna hund kastad på mig....Ta på Prov om det inte funkar lämnar du tebaks så avlivar vi henne....

Jag som inte ens sörjt min förra hund färdigt om man nu kan göra det....

Världens snällaste sötaste skyggaste o STRESSADE hund....

Orkar inte med en så förstörd hund....Orkar inte med att döma henne till döden...Orkar inte med mer sorg....
Det jag blir mest arg på är hur man kan va så djävla dum att korsa såna raser med varandra Hur man kan ha hunnit med och ha en 1,5 åring som ledare i hundspann


Hur man kan lägga på nån annan att döma denna hund till döden....
 
Sv: Orkar inte mer sorg...

Framförallt det sistnämnda reagerar jag på. Jag tycker verkligen illa om omplaceringar där en stackars djurvän plötsligt får höra att "om inte du tar den avlivas den", och så har plötsligt den personen ansvaret.
 
Sv: Orkar inte mer sorg...

Det kanske är en välgärning mot den hunden att låta den somna in...
 
Sv: Orkar inte mer sorg...

Det jag blir mest arg på är hur man kan va så djävla dum att korsa såna raser med varandra

Vaddå dum? :o det är så många hundar som är pointer o ngt slag av polarhund.. Mina tex.. Alla är inte "dum" o stressade o så..
det är ju oxå individ till individ...
 
Sv: Orkar inte mer sorg...

Som sagt var, ska den typen av korsning tydligen vara en ganska vanlig och bra draghund.

Men håller helt och fullt med dig om att det är fördjävligt att behandla hunden och dig på det sättet.
Du kan inte hitta någon som är villig att göra ett försök och som har mer tid.
 
Senast ändrad:
Sv: Orkar inte mer sorg...

Jag tror den hunden mår bäst av att somna in:(

Ingen av er kommer att må bra, bli lugn o lycklig om du känner att du inte kan lägga ner hela din själ i hunden.
 
Sv: Orkar inte mer sorg...

Tack för era reaktioner...
Förlåt att jag uttryckte mig så angående raserna....de ä inge fel på dem...
Det ä mig som det ä fel på....
Jag ska inte ha en sån aktiv och svår hund.....
Men jag blir bara så ledsen när man som ansvarig för hunden tror att den ska funka som"sällskapshund"""
Jag ä så sönderstressad själv nu efter att tagit hand om denna hund sen i torsdags...
Inte signalerar jag ut ngr positiva känslor iallfall...
Jag har bara haft rottweiler tidigare..Hundar som stått med alla tassarna på marken....speciellt min senaste som var min klippa...
men hon är i himlen....:cry: :cry:
Det är inge kul att känna sig som en mördare
 
Sv: Orkar inte mer sorg...

Tycker inte alls att du skall känna dig som en "mördare" om du låter avliva hunden - du gav den en chans till o det är stort gort av dig. Det låter som om hunden skulle må bäst av att få somna in - du behöver inte alls ha dåligt samvete för det.
 
Sv: Orkar inte mer sorg...

Genom bekanta bekanta fick jag denna hund kastad på mig....Ta på Prov om det inte funkar lämnar du tebaks så avlivar vi henne....

Jävligt fult gjort och du ska inte gå runt med dåligt samvete för att du inte orkar (av fullt förståeliga skäl) ta tag i ett sånt projekt som dessutom inte var önskvärt.
Det var för snällt av dig att ta emot hunden från första början men jag förstår att det är svårt att säga ifrån när de uttrycker sig på det viset, speciellt om du redan känner dig svag. Hunden lider inte av att somna in, tvärtom är det nog i det här fallet en välsignelse om den hunden får ro, så lämna tillbaka den till ägarna och låt dem ta sitt eget ansvar.
Hur jobbigt det än må vara så är det inte din uppgift att ta det beslutet, och det ÄR inte heller ditt beslut, det är ägarna som tagit det genom att göra som de gör.

Orka bli lite förbannad ett tag och lös det här snabbt, så kan du gå vidare i din egen sorg efteråt. Ju längre du drar ut på det desto jobbigare kommer det att bli för dig.
 
Sv: Orkar inte mer sorg...

Tack snälla för ditt svar.....
Tog ett djupt andetag imorse och ringde upp ägaren....Förklarade att det är en för svår hund för mig,att hon ej kan vara ensam utan att "skrik-yla" så det skär i hjärtat....etc.etc.
Hela samtalet slutade med att att han frågade om hunden kunde vara kvar här till 13:45 imorrn....Jag frågade då om det var färd till veterinär och avlivning direkt då som var inplanerat.......Jodå det stämde, han hade tid 14.....
Nej Nej Nej :cry: :cry: Jag orkar inte vill inte....de bara sprutar tårar ur mig....Först så dör min Älskade hund för att hon var så sjuk...Och nu ska en till hund Dö fast hon är så ung och frisk och full med livslust...Fy Fan va jävla orättvist allt är...
Orkar inte mer .jag orkar inte ens med mig själv ,längre önskar man kunde beställa avlivning till mig själv istället...
Jag hatar mig själv att jag ä så svag och elak
 
Sv: Orkar inte mer sorg...

Jag förstår att du är ledsen, men elak är du inte.

En undran bara....hade dom redan bestämt tid för avlivning utan att du visste om du ville ha hunden eller inte?
 
Sv: Orkar inte mer sorg...

Nej men jag hade skickat ett sms tidigare på morronen där jag förklarade att det inte fungerade...så dom hade nog ringt veterinär direkt då....sen ringde jag vid 9 tiden....
:) Men nu kommer vi till det otroliga som nyss hände:)
Hundägarn ringde upp och jag vart så glad så glad och lättad:love:
En djurvårdare på praktiken hade en kompis som var Jägare.Han hade 2 jakthundar till och Uppvärmd hundgård(vicket den här tiken verkligen behöver då hon är extremt korthårig)
Han letade efter en hund som kunde hjälpa till att dra pulka(saker) då han var ute o jaga....samt kanske kunna användas som jakthund oxå...
Tiken är uppvuxen i hundgård med andra hundar ,väldigt flockbunden enligt mig....
Jag tror iallafall det här blir den perfekta chansen för denna hund.Hon får bo som hon är van och arbeta med sånt hon är upplärd till.
:bump: Kan inte bli Bättre:bump:
Jag sa till hundägaren att det var jättestort av honom att ge tiken en chans till:bow:
så nu mår jag mkt bättre!!!!Det kanske finns nån där uppe som bryr sig iallafall???!!!
Hunden blir hämtad halv 6 men det är inte en sorgens stund längre!!!!
Skönt att låta en sån här solskenshistoria avsluta denna sorgetråd...
Det jag mest är orolig över är att Jägaren ändrar sig........
Måtte inte detta ske :crazy:
 
Sv: Orkar inte mer sorg...

Ett litet mirakel inträffade! :D Håller en tumme för att "jägarn" vet vad han gör.


Och du, bra gjort att stå på dig...! :bow: Hade du inte gjort det så hade det ju inte blivit någon veterinärtid och ingen jägare? :idea: Istället hade du släpats runt efter en trasig hund och mått pyton själv.

:banana:
 
Sv: Orkar inte mer sorg...

Tack snälla snälla för era inlägg!!!
Ziwa blev hämtad igår och jag hoppas verkligen att allt löser sig till det bästa.....
Allt det här har rört upp min sorg över min älskade Tozca så jag bara gråter:cry: när jag tänker på henne ,när nån nämner hennes namn.....
Jobbigt Jobbigt....
Jag älskar verkligen rasen Rottweiler:love: och vill så gärna ha en "ny" Tozca....Men jag har blivit så rädd och osäker....Hur går man tillväga för att hitta en sån mentalitet som Tozca hade!???
Så lugn och stabil ,älskade människor ,jag brukade skryta om att hon var en bra förebild för rasen då hon var så trygg och säker...
Hur mkt arv från föräldrarna formar hunden och hur mkt socialt formas hunden av!!!?(Från valp)
Tozca var väldigt bestämd i vad hon tyckte och tänkte när jag fick hem henne som valp....Låg hon i soffan o sov skulle det minsann morras o visas att man inte ville flytta på sig...
Jag var alltid bestämd men ändå aldrig "jättehård" i mina ögon...
Tozca var jättelydig som vuxen,morrade aldrig åt ngn, när man sa åt henne,,,,utan löd jättefint...
Nu är min fråga om jag ska leta valp är det en väldigt självsäker tuff valp jag ska ha???Samtidigt vill jag ju ha en Vänligt sinnad hund!!!
Åhhh det är så svårt det här!!!
 
Sv: Orkar inte mer sorg...

:love: Vill bara avsluta denna tråd med en till solskenshistoria:) :love:
Visst fortfarande finns sorgen:( över Tozcas bortgång i bakhuvudet men jag bestämde mig för att leta valp....
Hade turen att komma i kontakt med en jättesund seriös uppfödare inom Rottweiler-rasen!
Allt slutade med att jag nu ska hämta lilla :bump: Demi Moore:bump:
på Påskdagen!!!Åhh vicken lycka att få älska denna lilla valp och se fram emot alla år tillsammans(naturligtvis så kan olyckor hända)men jag vill vara optimist för en gångs skull....
:bow: Tack till er alla som skrivit inlägg i denna tråd och stött mig!:bow:
 
Sv: Orkar inte mer sorg...

Grattis :bump: :bump:

Du har en riktigt rolig tid framför dig och vilket härligt namn på valpen:D

Lycka till
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Idag när jag jobbade så skulle jag gå in på en innergård. Det är ett dagis där och när jag kom in i "passagen" in till innergården blev...
Svar
10
· Visningar
1 439
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp