orkar dom äta upp??

E

el Cedro

Hej! nån som är vaken och kan hjälpa mig med svaret på en fråga?

Det är såhär att jag har tre stora hästar som ska få fri tillgång på hösilage (sent skördat) i vinter men jag har bara fått tag på 300 kilos balar och oroar mig lite för att dom inte ska orka äta upp innan fodret blir dåligt. Nu till att börja med så kommer det att vara fem hästar som äter av det, (så länge det är såhär varmt) men sen... hur mycket klarar dom av att äta på ett dygn? :confused:
 
Sv: orkar dom äta upp??

Mina fölston som är tre till antalet äter en stor rundbal på ett par dagar. de får både hö o silage så kan de välja själva... det är alltid silaget som är slut först.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
831
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 950
Senast: Twirro
·
Foder & Strö Vi har hösilage (TS 58)på storbal. Våra hästar har fri tillgång på hösten/vintern och äter upp en bal på 6-7 dagar (men då har vi haft...
Svar
0
· Visningar
626
Senast: Corax
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 151
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp