Optimum Conclusion och Smooth at the Bar

Ainon

Trådstartare
Någon som vet något om dessa hingstar? Vad lämnar de för något?
Optimum Conclusion
Smooth at the Bar

Sv: Optimum Conclusion och Smooth at the Bar

Den förstnämda är rent halterstammad, linjeavlad på Conclusion.

Den andra är mer cow/cutting blodslinjer.

I övrigt har jag aldrig hört talas om någon av dom så jag har ingen aning om vad de ev har lämnat.

Sv: Optimum Conclusion och Smooth at the Bar

Jag känner inte såå mycket till quarteravel, men har varit hästskötare i stall där Smooth at the bar stod. Han är en väldigt trevlig hingst. Han tävlades då i reining av en amatör med bra placeringar i iaf amatörklasserna i Danmark. Han är en quarter av lite kraftigare typ (i jämförelse med de lite yngre reininghästarna i samma stall). På danska nrha's och dkqha's hemsida står lite om honom, och ett par avkommer.

Liknande trådar

Övr. Hund Som vanligt var det för några dagar sen dags för den årliga National Dog Show i USA (som vi i Sverige såklart var geoblockade från att...
2
Svar
35
· Visningar
2 305
Senast: Red_Chili
·
Avel Detta är en ren nörd/intressefråga: Som de allra flesta vet finns det idag tre existerande, ursprungliga hingstlinjer hos engelska...
Svar
12
· Visningar
2 126
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 735
Senast: Fruentimber
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 050
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka