Opti gnägg...

Inelin

Trådstartare
Jag sitter och testar lite med programmet Opti gnägg...
Rutan "Balans i %". Vad är det man ska eftersträva där? Så nära noll som möjligt?

Det står att det ska vara så nära noll som möjligt men vad jag har hört så blir värdena inget bra om du går efter det.

Japp, om du tycker behovsvärdena stämmer med din uppfattning ska du få så nära 0 som möjligt. Räkna ut kvoterna själv.

Och mineralerna räknar de fel på.

MJ värdet x 0,4 för kalciumbehov, 0,3 för fosfor och 0,15 för magnesium. (gäller vuxna hästar som ej är dräktiga)

Nja, det är ju inte samma program...ok, freefarm har gjort båda programmena, men det du satt med är ju det första program dom gjorde, och där är värdena för låga...med optignägg får du rätt värden..

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 270
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
518
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 899
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila