Öppna,sluta

T

thnk_W

Hur öppnar och sluter man? Och hur gör man fram-bakdelsvändningar? :angel:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Öppna,sluta

Skaffa dig en bra bok där rörelserna finns beskrivna. Hur de utförs och vad de har för syfte samt hjälpgivningen. Jag tycker inte du ska försöka dig på nya rörelser utan att ha en instruktör med som ser till att det blir rätt. Det är så lätt att öva in felaktigheter om man sitten själv.

Öppna: Första steget en häst tar när man vänder in på en volt med sitt inre framben, fast man fortsätter rakt fram.

Sluta: Sista steget en häst tar på en volt innan den är ute på rakt spår, men man fortsätter rakt fram.

Framdelsvändning: Man bromsar upp hästen och sen flyttar den bakbenen i kors medans frambenen trampar runt i en liten liten liten volt (så inte benen hamnar i kors å hästen tippar;) )

Bakdelsvädning: Hästen korsar frambenen och trampar runt i en liten liten volt med bakbenen, som en pytteliten volt tillbaka.

Du fick en bra beskrivning av pmm, men för att kunna lära dig dom korrekt
tycker jag att du ska ta hjälp av en tränare/annan kunnig person.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter GP-ryttaren Karin Öljemark berättar här om sitt system för att styra hästens fram- och bakdel. Det gör att du slipper fundera på...
Svar
0
· Visningar
134
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler När jag ska läsa min mejl och klickar på outlook där jag har mejlen så öppnas LinkedIn. Varje gång. Vad har gått snett och vad gör jag...
Svar
2
· Visningar
447
Senast: Wille
·
Träning Jag letade efter en sån här tråd men hitta ingen. En tråd där man kan skriva om sina framgångar i smått och stort med sin häst. Jag...
Svar
2
· Visningar
486
Senast: Emiro
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama