Carmenzitaflower
Trådstartare
Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9 åriga havanaistjej. Hon har opererats 4 gånger tidigare och det har alltid gått bra. Men nu är hon skendräktig också vilket innebär en lite större risk enligt vår veterinär. Vi har dragit ut på operationen så länge vi kunnat men skendräktigheten har inte velat släppa och därav behöver hon nu opereras trots detta.
Jag var hos veterinären för två veckor sedan och fick då utskrivet Galastop som vi skulle testa, tyvärr läste jag listan på biverkningarna som gjorde mig livrädd samt att medicinen är i form av olja som min tjej inte tål alls utan får då akut pankreatit så jag gav henne inte den...
Nu ligger jag med totalpanik och vet verkligen inte hur jag ska göra. Jag tänker att jag åker in henne på månad morgon som planerat så borde väl veterinären i sådana fall avbryta operationen om han anser att det är för riskfyllt?
Finns det någon annan som opererat sin hund under skendräktighet/löp?
Jag kan inte leva utan min pälskling så detta MÅSTE gå bra, finns inget annat.
Tacksam för alla tips och råd jag kan få, även lugnande berättelser om era hundars operationer är mer än välkommet.
Kramis
Jag var hos veterinären för två veckor sedan och fick då utskrivet Galastop som vi skulle testa, tyvärr läste jag listan på biverkningarna som gjorde mig livrädd samt att medicinen är i form av olja som min tjej inte tål alls utan får då akut pankreatit så jag gav henne inte den...
Nu ligger jag med totalpanik och vet verkligen inte hur jag ska göra. Jag tänker att jag åker in henne på månad morgon som planerat så borde väl veterinären i sådana fall avbryta operationen om han anser att det är för riskfyllt?
Finns det någon annan som opererat sin hund under skendräktighet/löp?
Jag kan inte leva utan min pälskling så detta MÅSTE gå bra, finns inget annat.
Tacksam för alla tips och råd jag kan få, även lugnande berättelser om era hundars operationer är mer än välkommet.
Kramis