Operation i fot

bitta

Trådstartare
Jag har haft problem med en fot under flera år. Det blir värre vartefter och är rätt besvärligt med ett stående och gående arbete.
Tydligen är senan som fäster i fotens båtben uttöjd.
Ortopeden säger att det går att antingen korta av senan (om den är i tillräckligt bra skick) eller ändra läge på en annan sena för att räta upp foten. Nu faller den inåt.
Är det någon som gjort en sådan operation här?
Jag har en telefontid inplanerad med läkaren. Men jag tänker ju mycket på detta. Tänk om det misslyckas . Hur klarar man sex veckor i gips med alla djur. Kan man köra bil. Hur lång är rehabiliteringen efter gipset. And on and on...

Jag har inte gjort så många såna operationer men du får i alla fall inte köra bil med gipsad högerfot. Om du är gipsad på vänster sida kan du köra automatväxlad bil.

Jag har inte gjort så många såna operationer men du får i alla fall inte köra bil med gipsad högerfot. Om du är gipsad på vänster sida kan du köra automatväxlad bil.
Är det för fotens eller trafikens skull? Det skulle göra mitt liv mycket lättare om jag kunde köra en kort bit på privat mark utan trafik.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det här året borde ha varit ett av de eller rentav det allra bästa året i mitt liv. Med en pigg och glad unghund, med åldern inne för...
2
Svar
21
· Visningar
4 217
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila