operation av x-ben på föl?

M

Månsane

Är det någon som har erfarenheter av operation eller annan korrigering av x-benthet?

Hur lång sjukhusvistelse, boxvila m.m. är det efter en op. av carpus på föl?

Jeanette

Sv: operation av x-ben på föl?

Har korrigerat ganska många nu vid det här laget med skena. Funkar väldigt bra, men man måste hinna på dom tidigt.

Hur tidigt brukar ni börja?

Har du provat md ngn sko?

Jeanete

Dom har inte varit mer än max ett par veckor gamla när vi korrigerat. Någon sko har vi aldrig behövt använda. Med skena har felet varit åtgärdat väldigt snabbt, på några veckor, men det är ganska mycket pyssel att korrigera med skena.

Liknande trådar

Hästvård Min häst opererades i måndags för att plocka bort lösa benbitar. En i vä has och en i hö bak kota. Operationen gick bra men när han...
Svar
16
· Visningar
2 003
Senast: Sirap
·
Hästvård Min lilla olycksfågel har fått en fraktur på griffelbenet VB. Är inte halt. Finns en minimal svullnad vid själva brottet. Vid första...
Svar
0
· Visningar
656
Senast: ufot
·
Avel Min fölunge är 4 dygn och föddes med veka kotor på alla 4 ben. Vänster fram blev snabbt mycket bättre. Höger fram är bättre än bak där...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
12 536
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 955
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka