Oömtålig mobil

Monkie

Trådstartare
Som rubriken lyder letar jag efter en schysst mobil som tål fukt och att bli tappad.

Jag vill att den ska vara snabb, inte ta tid på sig att växla mellan eller öppna appar. Måste vara en smartphone

Jag har kikat på Samsung galaxy xcover och några modeller av Cat. Nån som har erfarenhet av dessa, eller har något annat förslag på tålig mobil?

Några vänner som jobbar inom försvaret har haft olika modeller av Cat. Dom har inte varit så användarvänliga i upplägget och lätt blivit sega. Anledningen till att jag ens vet det här är att det kommit på tal och dom skämtat med varandra om hur värdelösa deras mobiler är.

P.S Jag har åxå en Sony. Den har blivit tappad och blöt flera gånger. Faktum är att jag fick den av en polare som trodde att den blivit förstörd för att hon tappat den i en vattenpöl.

Min Sony Xperia Z5 Compact har varit väldigt tålig och klarar t.o.m. duschen (nej, det var inte med flit).
Har haft tre sådana :angel:. Jag gillar verkligen mobilen, den är snygg och snabb men håller inte för min klantighet. Vatten har alla mina klarat men inte att bli tappade :cry:

Några vänner som jobbar inom försvaret har haft olika modeller av Cat. Dom har inte varit så användarvänliga i upplägget och lätt blivit sega. Anledningen till att jag ens vet det här är att det kommit på tal och dom skämtat med varandra om hur värdelösa deras mobiler är.
Seghet är superdåligt, pallar inte med långsamma mobiler. Min nuvarande tar en minut på sig att öppna Spotify och att skriva SMS tar orimligt lång tid.

Har haft tre sådana :angel:. Jag gillar verkligen mobilen, den är snygg och snabb men håller inte för min klantighet. Vatten har alla mina klarat men inte att bli tappade :cry:
Har tappat min galet många gånger, men har också ett fodral med plats för två kreditkort runt den.

Har tappat min galet många gånger, men har också ett fodral med plats för två kreditkort runt den.
Jag har haft plånboksskydd på några av mina. Jag kan rimligtvis inte haft tre måndagsexemplar utan det är nog min hantering och klantighet som inte matchar med telefonen. Har oftast tappat med fodralet öppet när jag grejar med telefonen också. Men för övrigt gillar jag luren!

J
Som rubriken lyder letar jag efter en schysst mobil som tål fukt och att bli tappad.

Jag vill att den ska vara snabb, inte ta tid på sig att växla mellan eller öppna appar. Måste vara en smartphone

Jag har kikat på Samsung galaxy xcover och några modeller av Cat. Nån som har erfarenhet av dessa, eller har något annat förslag på tålig mobil?
Jag har galaxy s7 med ett lifeproof case på

Min cat överlevde 2 år i mina händer :love: Det hör inte till vanligheterna! Skärmen sprack till slut och då gick det utför med hastighet. Jag var faktiskt nöjd. Frågade maken nyss om jag gnällde på den och ja, jag gnällde men det rörde sig om vissa hemsidor som laddade långsamt. Han tror att det var hemsidan som var långsam och inte telefonen. Kameran däremot var inget vidare. Det var trist.

Jag hade lätt kunnat tänka mig en cat igen men jag har gått tillbaka till makens gamla avlagda igen. Åtminstone för en stund. Cat var rätt dyr.

Kan tänka mig skydd om jag inte hittar nån bra, men vill helst ha en mobil som kan användas naturell. :)

Jag har haft en tidigare variant av Samsung X-cover
den var väldigt tålig (jag tappar ALLT, närkontakt med stallgolvet är vanligt förekommande...), men helt värdelös vad gäller minneskapacitet och det var tekniskt omöjligt att flytta appar från telefonen till minneskortet.
Vil du testa en sån, kolla upp att det är ett bättre operativsystem i den nya varianten, så att du inte blir låst på dåligt minne...

Jag har haft en tidigare variant av Samsung X-cover
den var väldigt tålig (jag tappar ALLT, närkontakt med stallgolvet är vanligt förekommande...), men helt värdelös vad gäller minneskapacitet och det var tekniskt omöjligt att flytta appar från telefonen till minneskortet.
Vil du testa en sån, kolla upp att det är ett bättre operativsystem i den nya varianten, så att du inte blir låst på dåligt minne...
Har fått varningar om seghet från flera håll nu. Funderar på om jag kanske ska satsa på en schysst mobil med ett jäkla superskal istället ändå!

Jag har xcover 4 och är nöjd! Vattentät och har klarat att bli tappad, men just tappandet är ju svårt att jämföra från gång till gång. Och den är inte alls seg utan funkar som vilken annan modern Android-smartphone som helst.

Röstar också för att välja rätt telefon och lägga lite pengar på skalet. Jag har ett silikonskal till arbetsmobilen, och skärmskydd. Den har verkligen behållt länge nu, och har åkt i både asfalt och grusväg med skärmen neråt.

8522348849-_4__15.jpg

Jag har ägt 4 st Samsung Galaxy A3 i rad nu. Det, i kombination med rätt skal, är det enda som håller för mig.
Den trampar min häst på, på veckobasis, den hamnar i vattenhinkar och den blir tappade ur fickor från 1.62 m höjd. Men den håller likförbannad ändå!

Jag har haft Samsung xcover i massa år, fått byta telefon varje år.. massa strul med seghet, dålig batteritid, problem att flytta över appar till minneskortet, blev sjukt less till slut och skaffade en Caterpillar s60 och jag älskar den. Kameran är toppen, batteritiden superbra, bra täckning, tillräckligt snabb, bra ljud.. Tappat den oräkneliga gånger i lera (grishage), vatten, har den i fickan med massa damm/jord/spik/, tappat i stallgolvet, spolar av den med vatten då den blir för smutsig, går att använda med handskar på när man står ute i skogen i kyla och smuts.. hittills överträffar den alla förhoppningar :)

Jag har xcover 4 och är nöjd! Vattentät och har klarat att bli tappad, men just tappandet är ju svårt att jämföra från gång till gång. Och den är inte alls seg utan funkar som vilken annan modern Android-smartphone som helst.
Jag har också en sådan, och håller med.

Inte ett dugg seg, och tål att bli tappad.

Den enda anmärkningen jag har, är möjligen att jag inte "gillar" hur kameran ska hanteras, jag hamnar i "selfie-läge" av misstag alldeles för ofta.
Kameran var bättre på Sony Xperia Z5 compact (som jag överlag var mycket nöjd med), men när jag hade lyckats mörda den mobilen, så fanns den inte att köpa längre...

Liknande trådar

IT & mobiler Önskar hjälp av alla kloka hjärnor här, min har nämligen blivit överväldigad och lagt av Jag letar ny mobil till min tioåring och...
Svar
0
· Visningar
300
Senast: Ninnurur
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
768
Senast: cassiopeja
·
Äldre Min Samsung Galaxy SIII Mini har börjat lägga av nu efter sisådär 1 år, så jag är i behov av en ny mobil... Problemet är bara att det...
Svar
5
· Visningar
687
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II