Önskvärda katt-uppfinningar

Houdinie

Trådstartare
Snälla, kan någon ta och uppfinna följande praktiska katt-artiklar:

* Katthalsband med gps och sändare - så man kan följa sina katters framfart på en mottagare eller internet (alternativt hitta halsbanden när katten kravlar sig ut dem).

* Kattlucka med timer - så att man kan vara säker på att katterna är inne på natten även om man själv inte kommer hem i tid för att låsa luckan.

* Malskål med automatiskt lock (som öppnas när katten sätter tassen på enk napp, t.ex. och stängs när katten går därifrån) - så att man kan låta katterna ha ständig tillgång på mat utan att sagda mat tappar smak och doft.

Någon fler som har förslag till listan!?

Kanske det rentav finns någon uppfinnare där ute som kan förverkliga mina önskningar!? :idea:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Önskvärda katt-uppfinningar

Snälla, kan någon ta och uppfinna följande praktiska katt-artiklar:

* Katthalsband med gps och sändare - så man kan följa sina katters framfart på en mottagare eller internet (alternativt hitta halsbanden när katten kravlar sig ut dem).

* Kattlucka med timer - så att man kan vara säker på att katterna är inne på natten även om man själv inte kommer hem i tid för att låsa luckan.

* Malskål med automatiskt lock (som öppnas när katten sätter tassen på enk napp, t.ex. och stängs när katten går därifrån) - så att man kan låta katterna ha ständig tillgång på mat utan att sagda mat tappar smak och doft.

Någon fler som har förslag till listan!?

Kanske det rentav finns någon uppfinnare där ute som kan förverkliga mina önskningar!? :idea:

Kattpejl finns redan:

http://hittekatter.ifokus.se/Default.aspx?ArticleId=8b7800d9-ddf1-47e0-95ae-32f5213584cd

Finns även kattluckor som öppnas med en mojäng som fästs på halsbandet. De går att ställa så katten kan gå in och ut, endast in eller endast ut. Sök på Google på "kattlucka" hittar du den nog. ;)

Det sistnämnda finns också!

Jag hade då velat ha en självrengörande kattlåda!

Jag tror alla de här sakerna finns! ;) Självrengörande kattlåda finns, nån variant som heter Omega Paw och säkert flera. Testa att googlesöka! Foderautomater finns ju i ett flertal olika varianter. Och likaså kattluckor i flera utföranden. Allt handlar nog mest bara om hur mycket pengar man har lust att lägga ner. :D

/Erica

Ska genast dit och titta! :)

Finns även kattluckor som öppnas med en mojäng som fästs på halsbandet. De går att ställa så katten kan gå in och ut, endast in eller endast ut. Sök på Google på "kattlucka" hittar du den nog. ;)
Jodå, en sådan hade jag i stugan jag hyrde hos Inte_Ung, men jag eftersöker en med TIMER, så att luckan ställs om från "in/ut" till "endast in" vid samma tid varje dag oavsett om jag är hemma eller inte.

Ok, nu har jag läst artikeln, men den handlade om en kattpejl, och det är inte riktigt vad jag söker. Jag vill kunna se var katten är utan att behöva leta upp och störa den i sina vildkatterier. Som en gps där man kan se sin egen OCH katternas position. Tänk att kunna sitta på jobbet, plocka upp den lilla dosan och se att misse 1 är inomhus och misse 2 lurpassar på möss i stallet... t.ex.

Dessutom räckte bara pejlen 1½ km, det är nog för lite för min hanne... :smirk:

Det där med kattlådan lät bra... var kan man få tag på en sån!?

Ultraljud för hemmabruk när man har haft katten på parning... :-D

Ja, hemma har vi sagt det många gånger att man önskar man hade en kamera på dom.
Tänk att få se var dom smugit omkring och när dom lurpassar på sorkar och annat *ler*.

Hur många gånger önskar man inte att man visse vad dom höll hus *suck*, tänk vad med oro det skulle bespara. Eller skapa....sover misse? Nä nu har väll misse legat still för länge på samma plats?, tänk om det hänt någonting osv.
Kanske är bäst som det är ändå? Fast kamera och gps på samma gång det vore någonting det.

Kattluckan skulle man ju verkligen ha, hmmm borde inte vara så märkvärdigt att fixa tycker jag. Verkligen en framtidens storsäljare!

Kattmatskålar har jag bara sett i varianter som öppnar vid olika klockslag, men inte på det viset som du beskriver.

Ok, nu har jag läst artikeln, men den handlade om en kattpejl, och det är inte riktigt vad jag söker. Jag vill kunna se var katten är utan att behöva leta upp och störa den i sina vildkatterier. Som en gps där man kan se sin egen OCH katternas position. Tänk att kunna sitta på jobbet, plocka upp den lilla dosan och se att misse 1 är inomhus och misse 2 lurpassar på möss i stallet... t.ex.

Dessutom räckte bara pejlen 1½ km, det är nog för lite för min hanne... :smirk:

Här hittade jag en behändig liten grej:

http://prylportalen.mkf.se/ArticleP...27135716_MKF583/20060127135716_MKF583.dbp.asp

Kan det vara nåt?

Ja, om de bara kan få ned den i storlek, men det kommer säkert med tiden.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka