Bubbaz
Trådstartare
*Suck*... sadel j*veln har blivit för trång för pållan och legat och tryckt fram vid/sidorna av manken, rider western så då kanske ni förstår vart fram vid manken om man tänker på hur sadeln ser ut. Så nu är hon öm vid/på sidan av maken båda sidor och strax ovanför virveln på länden, där "bakvalvet" på sadeln vilar.
Har ställt av henne och bara promenerar och leker med henne (PNH seven games). Masserar enligt punktmassage metoden, som jag lär ur en bok Friskare häst - genom punkt massage(heter så eller ngt liknande), strechar även, lätt, när vi varit ute och rört oss.
Masserar ibland bara in arnika linement (när jag inte hinner med punktmassagen).
Hon har alltid täcke på i boxen och ett vintertäcke på ute för att hålla sig varm.
Upplever att hon blir mindre spänd under/efter massagen och promenaderna, får som längre steg efter ett tag, så det e ju något positivt
Har ni några fler tips som jag kan ta del av, typ egenbehandling, träning etc
Vet att jag borde ta ut ET eller liknande men har inte pengar till det just nu
Hon ska få en ny sadel förresten, när vi hittat nån som ligger bra osv...kommer inte att lägga på henne den hon har nu här igen rider då hellre barbacka eller inte alls
Tacksam för alla råd jag kan få
Har ställt av henne och bara promenerar och leker med henne (PNH seven games). Masserar enligt punktmassage metoden, som jag lär ur en bok Friskare häst - genom punkt massage(heter så eller ngt liknande), strechar även, lätt, när vi varit ute och rört oss.
Masserar ibland bara in arnika linement (när jag inte hinner med punktmassagen).
Hon har alltid täcke på i boxen och ett vintertäcke på ute för att hålla sig varm.
Upplever att hon blir mindre spänd under/efter massagen och promenaderna, får som längre steg efter ett tag, så det e ju något positivt
Har ni några fler tips som jag kan ta del av, typ egenbehandling, träning etc
Vet att jag borde ta ut ET eller liknande men har inte pengar till det just nu
Hon ska få en ny sadel förresten, när vi hittat nån som ligger bra osv...kommer inte att lägga på henne den hon har nu här igen rider då hellre barbacka eller inte alls
Tacksam för alla råd jag kan få