P
Prisse97
Jag och min sambo har varit och tittat på en liten gård med 5 hk betesmark eftersom den nuvarande ägaren ska behålla skogen omkring finns möjlighet till ännu mera bete. ( fina hagar) Stallet är okej men man behöver renovera boxar gennom att ändra planlösning lite eftersom de är ganska små. Det är ca 2.40 i höjd men det går att ta bort själva loftgolvet så det blir helt öppet upptill. Stallet har fem boxar och en sadelkammare Gården ligger i perfekt läge ca 6 km till lite större samhälle och ca 1 km till lite mindre. Det är 2 km till ridskola och ridhus där jag tränar mycket nu. Det finns många hus runtomkring och stallet där jag har hästen nu ligger alldeles brevid, grejen är den att på det stället vi pratar om har jag hästen på sommarbete om somrarna. HUset är renoverat de senaste fem åren och fint inuti. Det ändajag känner är att huset har tegelfasad och jag tycker inte det riktigt kommer till sin rätt, skulle gärna ta ner teglet och sätta träpanel, ngn som har erfarenhet av detta. Det finns stora uthus på gården och två garage m.m. HUset är på 140 kvadratmeter (känns det stort eller litet för er?) Taket på huset är helt nytt och eftersom ägarna först hade tänkt hyra ut stället borde dem ha det ganska bra iordning eftersom de då hade fått stått för kostnaderna.
Plus är att det är framdragen el och vatten till alla hagar så man behöver inte bära vatten iaf. De ska ha 850 000 för det eller högsterbjudande, snälla skriv vad ni tycker och kommentera kom med kloka råd m.m SNÄLLA!!!!!
Jag vill gärna höra om vad ni tcker om det här med stalltaket, ventilationen blir ju bättre om man tar bort lofttaket men blir det svårare för hästarn att hålla varmt om den kalla vintern eller spelar det ingen roll, vilket alternativ skulle ni föredra, skriv era tankar som dyker upp?
MVH Prisse97
Plus är att det är framdragen el och vatten till alla hagar så man behöver inte bära vatten iaf. De ska ha 850 000 för det eller högsterbjudande, snälla skriv vad ni tycker och kommentera kom med kloka råd m.m SNÄLLA!!!!!
Jag vill gärna höra om vad ni tcker om det här med stalltaket, ventilationen blir ju bättre om man tar bort lofttaket men blir det svårare för hästarn att hålla varmt om den kalla vintern eller spelar det ingen roll, vilket alternativ skulle ni föredra, skriv era tankar som dyker upp?
MVH Prisse97