Om det inte finns pengar på TDB-kontot?

nyfikenienstrut

Trådstartare
Frågan uppkom vid STOR tävling där det står att: Betaldag för Listor/Boxplatser är 2012-07-17, 2012-07-20.

I skrivande stund står en del som betalda, några som "registrerade" och några är rödmarkerade som "ej betalt". Till saken hör att en klass är överfull, startlistor har publicerats - men där har alltså inte alla betalt. (Det finns en reservlista till den fulla klassen)

Hade arrangören kunnat peta de som i dag är registrerade/obetalda?

Jag fick frågan och kunde inte svara. Men det finns det säkert någon på Buke som kan...:)

Sv: Om det inte finns pengar på TDB-kontot?

Ja, om det inte finns pengar på TDB kontot när de ska dras (dvs status ändras till obetald) så FÅR arrangören välja att betrakta anmälan som återtagen enligt TR. Men arrangören kan också välja att betrakta anmälan som giltig trots att den inte är betald. Det är alltså ett val som arrangören kan göra.

Jag har dock inte hittat något sätt att (som arrangör) ta bort de obetalda anmälningarna ur TDB så att reserver automatiskt blir inflyttade.
Väljer arrangören att betrakta obetalda anmälningar som återtagna så måste de manuellt plocka in reserverna i sina startlistor och då måste de ju också meddela de reserverna att de fått plats, eftersom de fortfarande står som reserver i TDB.

De som efter likviddagen har status registrerad är reserver som fått plats efter likviddagen och arrangören har inte dragit pengar för dem ännu (efter likviddagen måste arrangören dra pengarna manuellt, det är bara på likviddagen som TDB drar automatiskt).
Det är därför du ser både betalda, obetalda och registrerade.

Senast ändrad av en moderator:

Fast i det här fallet vet jag att de som står som registrerade inte tagits in efter likviddagen för respektive box och start. Alla fanns där från början. (Detta är junior/YR-sm och jag antar att arrangören inte vill vara elak)

Det kanske kan vara så att det beror på att det är två olika likviddatum, då kan man förstås vara betald/obetald på den ena och 'registrerad' på den andra. Verkar som att TDB inte drar automatiskt på båda datumen och om arrangören då inte drar manuellt på det andra datumet så står man kvar som registrerad (obetald blir man bara om det inte finns tillräckligt med pengar när pengarna dras).

För special klasser så kan det ju kanske också vara annorlunda. Jag tänkte eftersom det är SM så kanske det finns någon specialhantering i TDB som jag inte vet om.

Men hur som helst, svaret på din ursprungliga fråga är som sagt att ja arrangören kan peta bort de som inte hade pengar i TDB på likviddagen. Om de vill. Och om det inte är specialregler för SM (de står ju inte i TR så dem har jag inte koll på)

Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka