Ohalt efter hovböld/blodutgjutning?

C

CarolineB

Nån här som har koll på hur snart efter en hovböld/blodutgjutning (när man öppnat den då) hästen bör vara helt ohalt?
Var hos vet. i söndags och fick blodutgjutningen öppnad men hästen är fortfarande inte helt ohalt... Glömde dock fråga vet hur snart hon borde varit det...

Ngn som vet?

Sv: Ohalt efter hovböld/blodutgjutning?

Det är helt induviduellt beorende på hur och var bölden sitter. Även om bölden är öppnad så kan det finnas kvar och då förblir hästen halt, likaså om hålet sitter så kötthov blottas eller tittar ut. Om allt ser normalt ut så skulle jag vänta nån vecka.

På min som fick hålet mitt i sulan och fick gå gipsad var halt i ca 10 veckor.

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
763
Senast: Ajda
·
Hästvård Jag vet att man inte ska spekulera men i väntan på veterinärtid kan jag inte göra annat 🫣 Hästen blev i princip blockhalt vänsterbak...
Svar
13
· Visningar
1 203
Senast: MiniLi
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 595
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
359
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka