Ögonproblem, hjälp!

Scata

Trådstartare
Är det någon som har problem med torra ögon/ögoninflamationer och kan tipsa mig om huskurer eller apotekskurer som fungerar?!

Jag har inte haft dom här problemen förr, dom har uppstått iom en ny medicin som jag måste ha.
Jag har kontaktat min läkare och det står på mina sidor att hon skickat ett brevsvar, tyvärr så har brevet inte kommit än :(
Jag var in på apoteket förra veckan och köpte ögondroppar som skulle "vara så bra". Men jag upplever att jag får droppa mer och mer för varje dag. I helgen använde jag ögonsalva mot inflamationer, och det var skönt... men jag törs inte använda den hur mycket som helst heller.

Släng alla tips ni har på mig :heart
 
Är det någon som har problem med torra ögon/ögoninflamationer och kan tipsa mig om huskurer eller apotekskurer som fungerar?!

Jag har inte haft dom här problemen förr, dom har uppstått iom en ny medicin som jag måste ha.
Jag har kontaktat min läkare och det står på mina sidor att hon skickat ett brevsvar, tyvärr så har brevet inte kommit än :(
Jag var in på apoteket förra veckan och köpte ögondroppar som skulle "vara så bra". Men jag upplever att jag får droppa mer och mer för varje dag. I helgen använde jag ögonsalva mot inflamationer, och det var skönt... men jag törs inte använda den hur mycket som helst heller.

Släng alla tips ni har på mig :heart

Jag har torra slemhinnor från början och medicin som ställer till det ännu mer (plus att jag tror den där undergångsåldern har ett finger med i det hela också :cautious: ) och använder Tears Naturale pipetter samt att jag äter kapslar med havtornsolja. Det blir hanterbart iaf.
 
Jag har torra slemhinnor från början och medicin som ställer till det ännu mer (plus att jag tror den där undergångsåldern har ett finger ned i det hela också) och använder Tears Naturale pipettes samt att jag äter kapslar med havtornsolja. Det blir hanterbart iaf.
Allt det fetade är "jag" också. Köper du Tears Naturale på apoteket?
Havtorn :up: (tur att jag planterat några egna då :angel:)

Får du ögoninflamationer också av torrheten? Om så, vad gör du då?
 
Är det någon som har problem med torra ögon/ögoninflamationer och kan tipsa mig om huskurer eller apotekskurer som fungerar?!

Jag har inte haft dom här problemen förr, dom har uppstått iom en ny medicin som jag måste ha.
Jag har kontaktat min läkare och det står på mina sidor att hon skickat ett brevsvar, tyvärr så har brevet inte kommit än :(
Jag var in på apoteket förra veckan och köpte ögondroppar som skulle "vara så bra". Men jag upplever att jag får droppa mer och mer för varje dag. I helgen använde jag ögonsalva mot inflamationer, och det var skönt... men jag törs inte använda den hur mycket som helst heller.

Släng alla tips ni har på mig :heart

Prova olika ögondroppar, det kan skilja på vad ens ögon trivs med. Har du otur så gar du fått en sort du inte tål, och då blir det ju en ond cirkel.
 
Allt det fetade är "jag" också. Köper du Tears Naturale på apoteket?
Havtorn :up: (tur att jag planterat några egna då :angel:)

Får du ögoninflamationer också av torrheten? Om så, vad gör du då?

Ja, jag brukar köpa på Apotek Hjärtat när jag ändå beställer min medicin. Det är den som funkar bäst för mig (som @svea säger kan man behöva prova sig fram). Jag tar havtornskapslar från TopFormula, de är billigast. Sedan tar jag jättenattljusolja därifrån också, för att stabilisera hormonerna... :cautious:

Inga ögoninflammationer, tack och lov.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp