Felicia wwww

Trådstartare
Hej, någon som har testar oestress på sitt tjuriga sto?
Min gör ko sparkar och är allmänt arg vissa dagar.
Har hästens ridning och hantering blivit bättre?
Ni som använder det har ni det bara vid brunst eller i längre perioder?
Berätta hur det har förändrat för er?

Bifogade filer

• 696CCB4A-19FB-4638-ADE2-DEBA654DCFB4.webp
    696CCB4A-19FB-4638-ADE2-DEBA654DCFB4.webp
    25,8 KB · Visningar: 38
Nä men på min valack, som blir muppig på våren och försommaren. Ser han ett sto, vrålar och skriker han samt uppträder väldigt oartigt. Så, ja det funkar på honom. :o

Jag har gav det till mitt sto hela förra våren/sommaren, varje dag och det märktes en tydlig skillnad. Tydligast blev det om flaskan tog slut och jag tänkte att det kanske inte behövdes längre, då tog det ca 3-4 dagar och så kom hennes dåliga humör tillbaka.

Mitt sto hade visade inga problem när jag red utan var istället allmänt farlig och arg vid hantering. När jag använde oestress märkte jag också att hon inte stressade upp sig lika mycket när det till exempel kom motorcycklar eller lastbilar som låter mycket, vilket hon annars hade svårt för. Det var liksom som om preparatet gjorde så att hon blev mer harmonisk överlag, utan att för den sakens skull bli loj.

I år har min häst inte lika mycket problem så jag har faktiskt inte behövt ge något ännu, och jag håller tummarna för att det håller i sig. Ett tag förra året var hon faktiskt så jobbig så jag övervägde starkt att kastrera henne, men peppar peppar....

Senast ändrad:
Ja just idag blev vi utsatta för ultimata testet, 3 högbrunstiga ston som promenerar förbi och självklart under ett vilt skvättande och skrikandes. Jo titta gjorde han, men höll flabben och fortsatte att vara lika artig som vanligt. Så jo den verkar funka på valack också. :D

Nä men på min valack, som blir muppig på våren och försommaren. Ser han ett sto, vrålar och skriker han samt uppträder väldigt oartigt. Så, ja det funkar på honom. :o
Har också testat det på valack vid hopsläpp vid upprepade tillfällen - med god effekt! Denne blir inte hingstig utan snarare extra tjurig och irriterad på brunstande ston som inte håller avståndet, samt vallar och jagar runt dem när han anser att de inte lyssnar.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
290
Senast: Lavinia
·
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 124
Senast: Freazer
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 558
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV