Öka vikt - vad ska jag ge honom?

K

Kristina_L

Hej,

Jag behöver hjälp!!! :confused: Min häst har tappat vikt och jag vet inte vad jag ska ge honom för att han ska öka sin vikt och kunna bygga muskler (saknar massor muskler - förra ägaren inte ridit honom ordentigt). Han är 12 år Sv hbl ca 550 kg, och 12 år. Rids 6 ggr i veckan, dagarna ute i hagen med andra hästar.

Han får idag
11 kg hösilage ( TS 75 %, 62% råprotein, tyvärr har jag inte energiinnehållet)
halm
1,2 kg Havre
0,5 kg Korn
120 g Miner blå
7,5 dl betfor efter ridning
+ 0,3 dl betfor tillsammans med kraftfodret
Morötter

Jag kan inte öka hösilage mängden, då han knappt äter de 11 kg som han får i dag.

Tack på förhand!!! :bow:
Hälsningar / Tina och Vital
 
Sv: Öka vikt - vad ska jag ge honom?

Dodson&Horrell Build up är jättebra när man ska bygga upp muskler och öka i vikt.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min häst har sedan senaste igångsättning i november/decemer varit en pigg häst som gärna har tagit ett glädjeskutt i farten och...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 293
Senast: Jojo
·
Foder & Strö Har en nybliven valack på 2,5 år. Kastrerades slutet på oktober och började fter det RASA i vikt. På ca en vecka gick han från fint hull...
Svar
13
· Visningar
1 557
Senast: Smokey
·
Foder & Strö Hej. Fick idag svar på min höanalys. Dock så förstod jag ganska snabbt att det var grekiska för mig. Är det ngn själ här som är duktig...
Svar
17
· Visningar
2 046
Senast: Inte_Ung
·
F
Foder & Strö Jag är sämst på att tyda analyser.. Behöver er hjälp. Min häst är 11 år och han äter hö just nu men han blir så hostig av det. Därför...
Svar
16
· Visningar
1 265
Senast: FJ_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp