Det är rätt olika beroende på vart på tomten man befinner sig, men överlag så är det inte mkt jord över huvud taget..Man kommer inte så långt innan man stöter på fyllnadsmaterial, sten och sand.
Därför har jag köpt jord till typ allt jag gjort..Har blandat planteringsjord, kogödsel, jord (eller det är väl mest torv) berikad med hönsgödsel, någon näve benmjöl till bärbuskarna..
Idag när jag grävde ner äppelträdet var väl igentligen enda gången jag använde lite av det som fanns. Blev rätt förvånad när jag kom ett helt spaddjup ner utan att stöta på något
Äppelträdet fick lite av varje av ovanstånde + lite aska som jag läst någonstans. Hoppas det blir bra
Men då ska jag nog försöka använda mer av det som finns i fortsättningen. Sand och småsten kan väl vara bra vad jag förstått för dräneringens skull.
Men om jag köper sådan jord från kommunen och blandar med det som finns här. Blir det bra med 50/50? Och om jag inte har 50 av det som finns i rabateerna vad ska jag blanda ut mer med då? Planteringsjord?