Bukefalos 28 år!

Och där tog den här dagen slut...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ringde min gamla arbetsförmedlare, den som kurator skrev till igår och hen svamlade något om att det är så här det fungerar.

När man lämnar lönebidragsanställning och ställs till arbetsmarknadens förfogande även om man har haft beslut om halv sjukersättning, den och den arbetsförmågan och beviljat högt lönebidrag, då ska det börjas om med utredningar och bla bla bla.

Jag bara undrar, varför anser all byråkrati att man blir helt frisk från alla diagnoser man haft i över 20 år och har tjogtals med läkarintyg på, med jämna mellanrum.

Jag är rädd för att jag avbröt hen och berättade om mina upplevelser senaste månaden och hur jag mådde av det. Jag bad om ursäkt då och då, för att jag kräktes ur mig (något hen aldrig gjorde när han berättade om hur ont hen hade och hur utbränd hen var och hur stressigt det var på af, när jag under min senaste anställningstid och under min 12 månaders uppsägningstid, kontaktade hen och kom med förslag på vad som skulle underlätta mitt jobbsök). Och avslutade med att hen får ta det med kurator i stället, som det var sagt.

"Hon var inte på plats idag...", nej just det och just därför bad hon hen i gårdages mejl - PÅ PERSONLIGT UPPDRAG FRÅN MIG, att kontakta HENNE - ABSOLUT INTE MIG, på MÅNDAG. (Vad var det som var svårt att förstå i den skrivelsen?)

Där tog dagens goda humör slut igen....
🙁



Om någon fortfarnde undrar varför jag slåss för min och andra funktionsnedsattas rätt på arbetsmarknaden? En av mina facebookvänner som jobbar inom Funktionsrättrörelsen, delade denna länk, för en liten stund sedan.

https://arbetet.se/2022/11/17/sveri...PWVKoj-yct4iajtZtTgineLIyS7vJC5epZhrym6XW5OXc
 
Senast ändrad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp