Nyponsoppa Till HÄsten!

T

Tvistjarna

Hejj! Har hört att Nypon är bra att ge till hästen för de innehåller mkt vitaminer och stärker hovar! Kan man ge vanlig nyponsoppa i stället till hästen? Vad är nypon mer bra för? :p
 
Sv: Nyponsoppa Till HÄsten!

Håller med PL, det är mest bara socker i nyponsoppa. Och möjligtvis en del stärkelse. Tror det är bättre och billigare med "traditionella" tillskott i så fall.

//Jenni
 
Sv: Nyponsoppa Till HÄsten!

Nypon innehåller nyttiga fetter av samma typ som i raps-, lin- och fiskolja. Färska nypon också mkt C o A-vitamin. Mina hästar plockar nypon hela vintrarna. I nyponsoppa är nog nyttighetena väldigt utspädda
 
Sv: Nyponsoppa Till HÄsten!

Provivas soppor ska vara bra för magen, och min nordsvensk jag hade innan fick alltid provivas blåbärssoppa, typ på födelsedagar och så, han gillade inte nyponsoppa (kunde väl inte färga hela boxen blå då).
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
268
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 452
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Allvetande Buke! Försökt googla på sånt som är giftigt för häst bland frukt och grönt, men får främst fram information om vilka växter...
Svar
0
· Visningar
303
Senast: screen
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
918

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp